Gå til innhold

BMW e39 528iA 2000 svart m/beige interiør


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Bilen selges KUN hel og som rep.objekt med det dette medfører og da selvfølgelig uten garantier eller reklamasjonsrett.

Litt bakgrunnsinfo:

Er selv midt i 50 åra og har hatt denne bilen noen år. Liker disse e39'ene veldig godt, og har derfor brukt endel tid på bilen tidligere. Meste av arbeidet jeg fikk gjort foregikk i tiden 2016-2018. Dette fikk bilen opp på grei standard og har etter det ikke hatt noe videre problemer med den. Siden jeg siste par årene har måttet brukt tiden på vedlikehold på MC, så har det ikke blitt gjort annet enn vanlig småservice som oljeskift + filtre. Dette har da gjort at det har blitt endel å ta tak i for EU godkjenning, noe jeg visste godt, men tok den inn nettopp for å få oversikten. Det ble endel, og jeg har ikke tid til å pusle med dette pga. at tiden blir å gå med til MC relaterte ting fremover. BIlen er helt grei å kjøre enda og motor går fint. Har gått rundt 350kkm. Bruker kun normalt med olje og kjølevæske og ryker ikke. Bilen ser rimelig fin ut utvendig, men noen flekker er det jo blitt siste par åra. Den hadde M-sport fanger da jeg overtok den. Har 4 stk. ganske fine alu.felger samt 4 som er ganske like, men må shines opp. Står på 2 piggfrie som er nesten nye. De andre 2 er eldre, men fungerer enda.

Har liggende endel nye i eske deler som jeg ikke har fått brukt enda og er som følger:

- Ny toppdekselpakning
- Ny kupeviftemotor (den som står i fungere greit enda)
- Nytt bakhjulslager
- Ny Indre gummibelg på innsug
- Parkbremsesko sett (mener å ha liggende)
- Ene coil'en som står på, er nesten ubrukt
- + sikkert mer som jeg ikke husker pr. nå

Legger med det meste av historikk på hva jeg har gjort og i tillegg til det, ble det på verksted skiftet et kontrollstag for forrige EU-godkjenning. Legger også med PKK mangellappen.

Bilen har definitivt flere år igjen hvis man tar arbeidet som et vinterprosjekt. E39 er beste Bimmer som er laget etter min mening, og spesielt disse M52TU versjonene.

Kommentar til PKK:

- Oljesvetting er fra toppdekselpakning, da jeg valgte å bruke den gamle om igjen etter at jeg overhalte Vanos, men ny følger altså med.
- ABS feilen ut ifra diagnose m/PC, er sensor venstre bak
- Speil har jeg bare brukt tillaget overflate, speil hus og glass er helt, men originalglass er falmet.
- Hastighetsmåler/Antispinn fungerer ikke pga. ABS sensoren evt. ring. Var en kom og gå feil.
- Når gjelder lys så er dette pærefeil og/eller eiring i sokler, da har fungert tidlgere når jeg har gjort dem rene tidligere. Skal iallefall ikke være feil på ledningsnettet.

Har ikke satt noen prisantydning og tar derfor imot seriøse bud og sett i lys av at det følger med endel nye ubrukte deler.

 

 

528.jpg

pkk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...