Mons1 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 Hei, På min F11 så har jeg den berømte Elektroniske Servostyringen. Jeg har en følelse at den har endret karakter. Synes styringen har blitt veldig treg i fart og virker som den til tider responderer sent når jeg korrigerer rattet. Virker ok når jeg står stille. Har ingen varsel på styring. Har ikke noe Lane-assist eller adaptiv cruise. Etter en runde på Google, så får jeg fram at i de fleste tilfellene så er det Stearing Angle Sensor som finnes bak rattet. Er det noen som har opplevd noe tilsvarende? Er det mulig at det har kommet noe dritt inn i modulen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Oktober 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2020 Ok, ny status i saken: Planlegger å skal selge bilen. Har vært plaget med at luftfjærene bak lekker. Har derfor byttet kompressor, og begge luftbelger. Da jeg så skal sjekke for feilkoder med INSTA+ så kommer det opp 41 feilmeldinger fra nesten alle moduler. De fleste meldingene var om unormal spenning. Da kom jeg på at bilen gikk plutselig tom for strøm og måtte få starthjelp. Jeg slettet alle feilkodene og har kjørt i et par dager og det er fortsatt 0 feil. Servostyringen virker nå å fungere bedre. Jeg skal uansett sjekke opp jordingen. Det er faktisk slik at flere har hatt problemer med jording og at jording faktisk har brent av jording-festet pga temperatur grunnet dårlig kontakt. Selve EPS-modulen får jording fra samme jord-kabel som motor får. Hvis denne jordingen blir dårlig, så vil signalet til/fra EPS-modulen bli påvirket. Sjekket fra oversiden, men ser at for å komme til jordingspunktet mot karosseriet, så må man under bilen. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå