Gå til innhold

E65 Ingen feilkoder, programmeringshjelp?

Haakon1967
 Share

Anbefalte innlegg

Hei
Har en Bmw 730D, 10/2003

Har mistet kommunikasjon med telefon/dato/klokke/stereoanlegg, sensorer foran og bak.

Har tidligere IKKE hatt crusecontrol, men NÅ virker den. Har tidligere byttet radar og DVD-spiller, men får ikke igang gps.

Har en Fox scanner for BMW, og scanner bilen, finner ingen åpenbare feil.

Byttet for en mnd siden motor, og denne fungerer ikke optmalt, med gasspådrag og respons.
Har alt av programmvare og utstyr (icom,strømforsyning,kabler) for full programmering, men ingen formening om hvordan ista-p/d og alt virker.
Motor er ikke kodet inn, eller endringer gjort, så regner med at de store feilene ligger der, da "rester" fra annen bil kan leses.

Bor i Hokksund, og lurer på om noen har mulighet til å ta en opplæringsrunde eller hjelp til å se på dette?

Ha en forsatt fin dag

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan feks delta på Teamviewer, for å lese feilkoder og kanskje finne ut av problemene.

Om du vil ha proffhjelp mtp programmering, så kan jeg selv anbefale bimmerupgradenorway. De hjalp meg da selv jeg stod fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Jeg kan feks delta på Teamviewer, for å lese feilkoder og kanskje finne ut av problemene.

Om du vil ha proffhjelp mtp programmering, så kan jeg selv anbefale bimmerupgradenorway. De hjalp meg da selv jeg stod fast.

All hjelp mottas med stor takk, da jeg forstår fint lite av disse programmene. Teamwier er helt ok, jobber normalt til 15, og kan stort sett etter dette. Ta gjerne kontakt på tlf 40405151 :)

Skal sette opp en runde om en times tid, å se om ting virker/er riktig, og har 2 pc med programvare, 7ultima og 10pro (nyeste versjon) av ISTA++

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Har du satt rett kommunikasjon i aktuelt program? 

har testet flere, og blir ikke så klok, fikk noe kommunikasjon med w7 ultima og gamle prog. w10 og nyeste vil ikke uansett oppsett. ser mer på det i morgen .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått til ista+ og P, så finner koder med feil. Most ring broken, og feilsøking gjør at jeg prøver å finne en brukt antenneforsterker, da det meste indikerer det. Har også en elektrisk feil, EDC short circuit , men er nesten som å lete i havet etter en kortslutning :P noen gode råd mottas med takk :)

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 21.45, Otis skrev:

Jeg svarte deg litt i den andre tråden din. Men det later jo til at du har god kontroll på dette!

Lærer underveis :) Har nå fått byttet flere komponenter i most - ring, cd-spiller/ask modul, dvd spiller, antenne forsterker, lid controller, og fortsatt feil. Har testet med annen forsterker (hvor most virker, men ikke forsterker) og har ingen feil på hovedskjermen, så da står to deler igjen, selve antenne i tak, og videomodulen.

Nyere versjon av antenneforsterker og lid-kontroller har IKKE to utganger, slik min gamle har, og det jeg ser at most kabel mellom disse er tatt vekk på modeller 4 måneder nyere enn min. dvs. redusert til EN most-kabel istedet for to mellom de to komponentene.

Om noen er skikkelig GODE på feilsøking på dette, så mottas alle råd eller hjelp med stor takk, da full demontering er langt fra givende, når man ikke finner endelig feilen.....

Ha en fortsatt feilsøkende fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2020 den 19.07, Otis skrev:

Kan du ikke bare koble på en loop hvor most går til de andre komponenter som er vanskelig å demontere?

Har nå bestilt deler og verktøy for loop, så vil prøve ja :) oppgraderer litt samtidig, så ordner seg nok. Har ikke helt fått grepet på ISTA-P, men tror ikke jeg kommer noen vei der, før most ring er ok... Har byttet ratt, brytere, styringssensor, og div. småting.

Finnes det noen som vet om man KAN bytte til nyere deler i Most-ringen, og utelukke den ene av to optiske kabler? Nyere antenneforsterker osv. har kun en inngang, min gamle har to...

Ha en herlig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...