Gå til innhold

Sidespeil BMW 320 iC 2007 mod. cab., 170 hk.

Len51
 Share

Anbefalte innlegg

Sidespeil byttet i 2016 ved kjøp av bilen. Speil fra BMW. Speilene har sluttet å virke ved bruk av reguleringsknapp og spak. Høyre speil virker når bilen settes i R på automatkassen. Bryter med spak kjøpt ny på BMW i sept. 2020 og byttet. Har noen et tips hva manglende funksjon kan skyldes? Bavaria mente at vestre speil måtte byttes, men kunne ikke si noe om at høyre speil ville fungere etter bytte av venstre. Det ville først bli klargjort når venstre var byttet. Bytte av vestre speil med deler og arbeide kr.11.820,-. Speil ca. kr.7.800,-. Da kan en total regning bli fort 22.000,- + +. Har liten tro på at speilmotor er utslitt etter 4 år og ca. 12.000 kjørte km. Noen som har et godt tips om hva som kan være feil, eller tips om en virkelig god bilelektriker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bryteren byttet jeg selv. Den 22/10 var bilen inne på diagnosetime hos Bavaria og det ble ikke nevnt feilkoder i diagnosen.  Har tenkt på at mulig korresjon  i kontaktene som ligger i A-stolpen kunne føre til dårlig kontakt/spenning. Trangt å komme til, men et punkt som kanskje må sjekkes. Muligens bakdeksel på speil fjernes og bruke ledningene til speilmotoren å teste med. Er det en farbar vei for å finne feil ? Tenkte at dersom spenning settes på strøførene ledning og speilmotor reagerer så er det ikke motoren som er problemet, men tilførsel av strøm til elektromotoren. Takker for tipset og om du har noen til så tar jeg gjerne i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at speil kan styres av et diagnoseapparat som har muligheten til å aktivere enheter. Det er en bedre måte enn å sette på strøm direkte. Regner med at det ville fungere, ettersom du sier at speilet går ned når bilen settes i revers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...