Gå til innhold

Feilkoder etter tomt batteri.


ohansen
 Share

Anbefalte innlegg

Skal vi se, da kommer en liten oppdatering.

Takk for gode råd av både @Otis og @540is

Jeg har nå testet å måle strøm-trekk fra batteriet etter 46 min. Siden jeg låste bilen første gang før jeg gikk fra den så utløste jeg alarmen når jeg skulle inn for å se på multimeteret i bagasjerommet. Måtte derfor starte på nytt med ulåst bil. Jeg så at trekke datt fra 18A til 10A på bare noen få minutter og etter ca 25 min så var trekke helt nede i 0.006A. (Samme etter 46min) konklusjonen må nesten bli at bilen faktisk ikke har en strømtyv. Jeg kjøpte meg derfor en batteritester for å se om det nye batteriet var ødelagt. Det var det ikke, men det gamle som jeg byttet ut allerede etter første battery discharge feilen hadde bare 29% helse og er jo da rimelig klart for utskifting. Mistanken gikk da tilbake til IBS igjen. Jeg har nå koblet den ut og bilen har vært uten feilmeldinger i ett døgn sånn ca. Bilen er fortsatt overlesset med K-CAN bus feil og webasto feilen gikk fra oransj til rød. Bestemte meg derfor for å skru ut webasto for å se nærmere på denne. Nå er det ikke lenge siden jeg byttet temperatur thermistor på ECU til webasto ( med god hjelp fra DIY fra @Otis :) ) Den gangen knakk jeg en av fire festeskruer til lokket over ECU. Der skruen var knekt limte jeg med pakningslim og trodde dette skulle holde. Feil! ECU var full av vann. Så da har jeg funnet ut hvorfor webasto ikke fungerer og mest sannsynlig funnet ut at IBS var gåen. Webasto er plukket fra hverandre, gjort rein, smurt opp og står nå til tørking i et håp om at den fortsatt er i live. Før den monteres på bilen så forsegles den med enten Tec 7 eller Marine sealant fra biltema. Det burde gjøre den helt tett. 

Prøvde å lese feilkoder etter uttak av webasto, men k-can feilene var der fortsatt. Siden alt fungere så gjør det jo egentlig ikke noe, men jeg lurer jo veldig på hva det kan være. Det er ettermontert dab utstyr til Idriven av forrige eier.(dab modul er satt inn der cdskifter var) Det kan jo eventuelt være noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...