Gå til innhold

Endre språk voice kontroll E90.


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg trykker på voice kontoll knappen på rattet i min 2011 E90 så kommer stemmen til en hyggelig dame, men hun snakker dessverre tysk. 

Er det noen som vet hvordan man endrer språket på denne damen? Går det ann å gjøre i ISTA? 

Ikke at jeg bruker den knappen så ofte, men kunne tenkt meg å hatt feks engelsk språk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har kommet over det i ista p. jeg mener det skal ligge under conversion/coding. Men om det er bare tekst eller om det også er voice comand er jeg usikker på. I værste fall må du kansje fjerne V/O og evnt legge inn V/O til engelsk bil. Jeg hadde flaks og fikk en admin bil fra bmw med engelsk språk og dab. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sand1 skrev:

Jeg lurer på om jeg har kommet over det i ista p. jeg mener det skal ligge under conversion/coding. Men om det er bare tekst eller om det også er voice comand er jeg usikker på. I værste fall må du kansje fjerne V/O og evnt legge inn V/O til engelsk bil. Jeg hadde flaks og fikk en admin bil fra bmw med engelsk språk og dab. 

Eneste som ligger under koding og conversion på min E90 er de forskjellige batterialternativene og fjerning av setebelte alarm. Har vært igjennom alle menyene i ISTA-P. :( Men er nok som du sier at man må legge inn engelsk språk. Rart at det ikke er et valg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var levert med tysk fra fabrikk iallefall. Så jeg kan sjekke opp om V/O koden er endre. Det har jeg ikke sjekket. 

7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.
8SP Cop Control Cop Steuerung
8TL Daytime Lights Front And Rear Aktiv Tagfahrlicht Front Und Heck Aktiv
8TN Daytime Driving Lights Selectable B Tagfahrlicht Ueber Lichtmenue Einst

 

Fant foresten denne. vil tippe at du har combox isteden for mulf. 

Here's my story:

Before I even start, people, don't use SSS/progman for anything, the software is a joke. Winkfp, ncsexpert are much better alternatives.

I have a 2006 325i Sedan. My bluetooth module died (Non iI\-drive car) . I used realoem found the part I need, ordered it etc etc Fitted the part everything was good, except when I pressed voice recognition it started talking to me in german. frown.gif((

I looked through countless threads with everyone saying, this can't be done, bimmernav ripped them off blah blah etc. To this today, I though it was over and I would just have to get use to it in German.

But then biggrin.gif

I thought I would give NCSExpert one more go since, I updated a lot of files from V41 daten stuff. Anyways this time I clicked on the MULF module, dumped the TRC file, opened the TRC file and guess what is the first line. 

sprache 
deutsch

So I save the file over the man file, change the deutsch to

sprache
englisch

Do the code.

Press the voice button and the most beautiful words come out. Please add telephone ahahha

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

For those of you reading this that are going how do you setup ncs expert and use it. I really can''t help. I'm ultra noob at it as I just started using it and I had to keep flicking back and forth through the doco as I was doing this.

BUT THE MAIN POINT IS:

IT CAN BE DONE smile.gif)))))))))))))))))))

Also it would be great if someone could have a look and tell me what any of these other options are as I don't speak german :P Is there one to say sync phonebook contacts as it currently isn't syncing with my iphone 4. But I have a feeling that's just because the iphone has the latest firmware and apple has screwed something up.


SPRACHE
englisch

BT_UFN
wert_01

EMERGENCY_NUMBER
wert_01

SYNCML
nicht_aktiv

AUDIO_SETUP_2
wert_01

DPD
wert_01

TEL_BUCH_ASYNC_CONTROL
most_async_channel

UNICODE
nicht_aktiv

DUN_EIN_AUS
aktiv

SORTING_VARIANT_2MULF
standard

PHONE_TYPE_JAPAN
nicht_aktiv

MIC2MOST
nicht_aktiv

RESPONSE_ON_HOLD
nicht_aktiv

RING_TONE
wert_01

BT_OBJECT_PUSH
nicht_aktiv

BT_BEDIENHOERER_C12
nicht_aktiv

CONTACT_LIST_C12
nicht_aktiv

DISABLE_NOKIA_WA
nicht_aktiv

INCOMING_CALL_LIST_C12
nicht_aktiv

MULTI_PARTY_CALL_C12
nicht_aktiv

SMS_EIN_AUS_C12
nicht_aktiv

SVS_EIN_AUS_3
aktiv

PHONEBOOK_NAME_DISPL_ORD
last_first

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...