Gå til innhold

2a85 & 2a87 - Vanos feilkoder!


Matsrd
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge lest på forumet og lært av andre sine episoder, men nå er jeg ute for et problem jeg ikke blir smart på og trenger hjelp!

[ BIL ] BMW E90 2008 - N43B16 
[FEILKODER]  2A85 Outlet Vanos Controll - 2A87 Outlet Vanos Mechanics

Jeg har også mange feilkoder knyttet til Nox sensor og katalysator. Ny sensor er på vei i posten, men dette skal vell ikke påvirke vanos? 

Jeg har nylig kjøpt et rep objekt, som hadde strekt registerkjede. Hentet bilen, og bilen fungerte fint, men ga feilkode på vanos innsug. oljetrykket kunne også plutselig bli lavt da bunnpanna var full av plastikk fra veilederne. (bilen ble selvfølgelig ikke kjørt med etter dette skjedde) 

Uansett, Så har bilen nå fått nytt registerkjede, sil, bunnpannepakning, topdekselpakning etc. 
Etter skifte forsvant 2A98 feilkoden, Men jeg fikk en konstant 2A85 som vi ikke fikk slettet. 

Bilen hadde fin gange, jeg forsøkte og skifte plass på vanos solenoidene for og se om feilen flyttet seg, noe den ikke gjorde. 
Jeg forsøkte og kjøre bilen litt for og se om det kunne gå seg til, noe det faktisk gjorde! 

Plutselig var 2A85 koden vekke. For et liten periode. En dag gikk, så kom 2A85 tilbake, men nå kommer også 2A87 ofte. 

Jeg har forsøkt følgende: 

Byttet plass på vanos solenoidene for og se om feilen flytter seg, noe den IKKE gjør.
Sjekket strøm i kontakten, og det er lik spenning i kontaktene til innsug og eksos.
Ny olje & filter. 
Renset og sett over om vanos solonoidene er skittene, men har ikke vært noe tegn til dritt. 


Skal sies, at bilen fungerer egentlig veldig fint. Jeg har kjørt bilen ca. 700km etter skifte av register uten store problemer.
Var litt fusking til og begynne med, men det skyltes en dårlig coil. 
 
Alle forslag og innspill mottas med stor takknemmelighet! 

Håper noen kan bidra med god erfaring og kunnskap her! 
Svarer fortløpende om det er noe info som er nyttig og vite. 


 

Endret av Matsrd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kontrollet og sjekket at timingen er riktig, noe den er. Forsøkt og bytte plass på kam sensorene bare for og utelukke det. Ikke noe forskjell, fortsatt
2A85 - Outlet Vanos, Control
2A87 - Outlet Vanos, Mechanics

loggført feil fra 2A87
Camshaft outlet setpoint: -54,75 CRK
Camshaft outlet: -94,88 CRK
Engine speed: 2304,00 rpm 

Bestilt nytt lokk til oljefilter huset for sikkerhet skyld.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På 2.12.2020 den 20.08, Matsrd skrev:

Fått kontrollet og sjekket at timingen er riktig, noe den er. Forsøkt og bytte plass på kam sensorene bare for og utelukke det. Ikke noe forskjell, fortsatt
2A85 - Outlet Vanos, Control
2A87 - Outlet Vanos, Mechanics

loggført feil fra 2A87
Camshaft outlet setpoint: -54,75 CRK
Camshaft outlet: -94,88 CRK
Engine speed: 2304,00 rpm 

Bestilt nytt lokk til oljefilter huset for sikkerhet skyld.
 

Fant du ut av dette? Har samme feilkode på min N43B16 har også byttet om på solenoidene men ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...