Gå til innhold

Foraksel E53 X5 2004 kaputt??

Margeir
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte hjem fra jobb i går, hastigheten var på cirka 90 også sier det ett høyt pang foran og bilen bremser ned.

Jeg kjører ut til siden, kikker under den ser ingenting, ingen olje eller noen slikt, prøver å kjøre litt fram over men kjenner motstand foran og høye klunke lyder.

Mistenker at det har skjedd noe med diffen eller noe med drevet foran.

Jeg fikk bilen hjem for å undersøke med hjelp fra falck. Har ikke rukket å undersøkt feilen ennå.

Så mitt spørsmål er hvis det er frontdiffen som har tatt kvelden, og jeg trenger å flytte bilen er det mulig å få tatt av noen drev sånn at den er kun bakhjulstrekk?

Og vil det skade noe mer hvis den kun er bakhjulstrekk og jeg kjører bilen?

Endret av Margeir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Margeir changed the title to Foraksel E53 X5 2004 kaputt??

Selv om du tar av det som gir fremdrift til framaksling, så vil diffen og akslingene snurre rundt når du ruller.

Så jeg vil driste meg til å si, om du ikke ser noe åpenbart, så kan du nok kjøre slik den er. Det blir sikkert ikke verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Otis skrev:

Selv om du tar av det som gir fremdrift til framaksling, så vil diffen og akslingene snurre rundt når du ruller.

Så jeg vil driste meg til å si, om du ikke ser noe åpenbart, så kan du nok kjøre slik den er. Det blir sikkert ikke verre.

Sånn som den er nå så får jeg ikke kjørt den, hvis jeg tar av begge stikkakslingene og drevet for fordelingskassa så vil det gå an å få kjørt den litt?

Fant også ett lite skriv om det på E90 forum i USA på en som hadde gjort det på en 335ix 

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1013708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...