Gå til innhold

Luftfjæring/sensor F11 2011-mod.

noriega
 Share

Anbefalte innlegg

En litt annerledes feil, i alle fall ikke funnet dette på forum..

Forleden skjer dette, mister all fjæring/demping, bilen (520 D 2011) blir stiv,  og jeg får opp etter hvert denne melding

image.thumb.png.2ed22167b0558700a70c8419e0659919.png

Ser da at bilen slett ikke har "sunket", tvert imot hevet seg 4 - 5 cm, jevnt på begge sider, kan også høre aktivitet fra kompressor. for meg virker det da som at både kompressor og belger er ok??

Mitt faste BMW verksted i Oslo (Autopower) mener da at det er en sensor som ikke leverer riktig til kompressor?

Jeg drar da ut 2 sikringer som hører til luftfjæringen, bilen er fortsatt i høy stilling, jeg starter, kjører en kort tur og får opp neste melding (se under), jeg parkerer og bilen har sunket til under normal tenker jeg.

image.thumb.png.b6dcf45f3c270e01d74eba458b929fc3.png

Befinner meg i Øst-Finnmark, ca 200 mil fra mitt faste verksted og sikkert 100 mil fra nærmeste BMW verksted :(

Venter på litt bedre vær før jeg plugger i sikringene og starter opp, min erfaring med tidligere modeller sier at feilen kan være "ikke eksisterende" ved ny oppstart, om ikke så er følgende mine spørsmål..

1. Noen som har opplevd dette?

2. Hvor ligger denne sensoren, nivåsensor eller? Og hvor får jeg tak i en slik.

3. Er dette noe man kan bytte selv? Bilder og/eller lenke til Youtube f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Otis skrev:

Om du er i Vardø kan jeg få noen til å ta diagnose. Vadsø har også et GS verksted.

Ellers er det mulig å sjekke om stagene på sensor er OK, ved å være under bilen.

12 mil fra Vardø, 5 fra Vadsø, kan vel alltids få berging til verksted.

Sjekke stag høres interessant ut, kanskje ikke i dag i minus 18 og snødrev, hvor ligger disse stagene tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser de nok fra under bilen, men kanskje best om hjulet er borte. Jeg har aldri skrudd på f11 noe mer enn skiver, så jeg er litt usikker på om det er likedan som på e61.

5 mil fra Vadsø må jo være Tana eller mot Kirkenes. Bugøynes? Vindmøller?

Jeg kom på at det kan være is i luft systemet. Får du tint bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varangerbotn.

Leste her på forumet om en som mente det var kun 1 sensor bak som regulerte trykk fra kompressor til belg, finner selvfølgelig ikke denne posten igjen, og ja, is har streifet meg, skal en tur til Oslo nå og skal prøve å komme meg inn i en garasje for å få tint..

Gir beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...