erlnil89 Skrevet Juni 14, 2021 Share Skrevet Juni 14, 2021 Hei, Har et problem jeg ikke blir kvitt. Tidligere hadde jeg ABS, bremse og 4x4 lys i dashbordet. Etter diverse undersøkelser og feilkoding, så kom jeg fram til at feilen kunne være aktuator-hjulet var gåent. Jeg hørte også tikking når jeg slo av bilen. Car Transfer Case Motor Gear Actuator Denne ble skifta, og her var det tydelig at 'hjulet' var gåent. Skifte gikk fint, men jeg har fortsatt 4x4 og bremselys i dashbordet. Når jeg svinger nå, i lav hastighet, så lugger bilen. Virker som om 4x4 konstant er på, men dette er bare synsing fra min side. Jeg kjørte også en diagnose på bilen, og da kom feilen 6DC3 opp, men jeg finner ikke helt ut hva feilen kan være Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 14, 2021 Share Skrevet Juni 14, 2021 Mulig at 6DC3 er en form for kalibrering av transferkassa etter en slik type feil. Jeg er usikker, antar at ISTA hadde ordnet opp i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 14, 2021 Share Skrevet Juni 14, 2021 Sjekket nå i manualen, og man skal kjøre en "service" funksjon etter arbeid på VTG motor. Så det er nok kalibrering vil jeg tro. erlnil89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlnil89 Skrevet Juni 14, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2021 8 minutter siden, Otis skrev: Sjekket nå i manualen, og man skal kjøre en "service" funksjon etter arbeid på VTG motor. Så det er nok kalibrering vil jeg tro. Supert,takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 14, 2021 Share Skrevet Juni 14, 2021 Da kan jeg bekrefte at det var en kalibrering som skulle til for denne feilkoden. Den forsvant som dugg for sola, etter en runde med ISTA. Antar at eier også gir lyd fra seg her, nå som problemet skal være borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlnil89 Skrevet Juni 15, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2021 Problemet løst etter fantastisk hjelper fra Otis! Bilen går som en drøm igjen Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå