Gå til innhold

N43 2A99 Crankshaft - Exhaust camshaft, reference


beeschurger
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt en feilkode i over et år som popper opp i ny og ned. Klarer å framprovosere denne ved å kjøre på tomgang i 1.gir eller når jeg rygger og tapper på gassen.

Dette ble først diagnosert på verksted hvor de sa at det var tegn på slakke i register og fant også ut at registeret var slakt. Dette ble da byttet på garanti, men den samme feilkoden kommer fortsatt opp av og til. Som regel ved kald motor, men det kan også hende at det kommer med oppvarmet motor. Litt vanskelig å si om motoren har nådd drifts temperatur da det ikke er temperaturgiver i dashen på disse, men ifølge diagnosen så kan dette skje ved 16 grader og 72 grader.

Mistenker at det er vanos ventilen som lager trøbbel, så har byttet om på ventilene i håp om at feilkoden skulle flytte seg til innsuget. Satt eksos på innsug og motsatt. Det som skjer nå er at jeg kan fortsatt framprovosere en motorlampe, men det blir ikke lagret noe feilkode. Har prøvd å lese av med ISTA uten å slå av bilen mens motorlampen er på, også etter en omstart som fjerner motorlampen. Hadde bilen nettopp på fylling av AC gass og fikk verkstedet til å lese av feilkoder samtidig, men de fant heller ingen flere koder en hva jeg klarte å lese av med ISTA.

Tenkte å høre her før jeg kaster deler på bilen, er det sannsynlig at det er vanos ventilen? Har byttet kamaksel sensoren da den var billig.

IMG_1158.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å rense dem, de så også veldig bra ut. Ingen store tegn til skitt på dem.

Og ja, de har blitt byttet om en gang. Før fikk jeg denne feilkoden men når får jeg ikke feilkode i det hele selv om motorlampen kommer på.

Endret av beeschurger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...