Gå til innhold

Brake Light Control Failure

Kaimalen
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg skulle sette meg i bilen å kjøre hjem så fikk jeg Brake light Control failure. Fikk på tenning men bilen ville ikke starte.

bmw 320d e90 2006 automat

må jo trykke inn brems å trykke start knappen for å starte. Googlet meg frem til at om den ikke får det signalet så vil den på min modell med trykk knapp start, ikke starte. Okay. Fair enough.

måtte ringe å få bilen på tralle og levert nærmeste verksted.

da verkstedet ringte meg lurte de fælt på hva som var galt siden mekaniker hadde kjørt bilen inn på verkstedet for å kikke på den. Altså, bilen startet som normalt. De klarte ikke finne ut av noe. Fant feilmeldingen men ingen feil å finne.

det må jo være en løs kontakt eller noe lignende. Starter som ei kule nå. Men er jo redd for at det plutselig kan skje igjen. Prøvde å rigle på ledninger under deksel med brems for å prøve å fremprovosere feilen igjen men får det ikke til.

har noen her vært ute for lignende eller har peiling på hva det kan være som skjedde?

teorien min er en løs kontakt eller lignende. Så når sjåfør av redningsbil har lastet på/av bilen har det kommet på plass igjen, derfor alt ok. Håper det er noen her som kan gi et lite tips på hva jeg kan sjekke.

mvh

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som sensoren for bremsepedal, men det er litt vanskelig å gi deg noe svar på en "av og til"-feil som har forekommet en gang. Du kan alltid bytte den og ta en titt på ledningsnettet der samtidig og satse på at det ikke oppstår igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...