Gå til innhold

volumknappene på rattet fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei😃

Koblet av batteriet for å sette inn basskasse i bilen, når jeg koblet på batteriet igjen så fungerte ikke volumknappene på rattet… Har Sony Xav-ax3005db i bilen. Den hadde resat seg når jeg koblet på batteriet, prøvde å bytte rattkontroll til custom å stille inn volumknappene, men virker ikke som den fikk signal fra knappene… er lys i alle knappene og cruisecontrol fungerer..

 

noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Eller hvor jeg bør begynne å se??😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HakonLimseth skrev:

Dette har jeg absolutt ikke greie på, men jeg gjorde et kjapt google-søk som sa at det enten var feil ved installasjon eller at rattet ikke "kjenner igjen" den nye enheten :) 

 

Androidspilleren sto i fra før, så tror ikke det kan være feil ved installasjon siden det fungerte helt til jeg koblet fra batteriet. Men skal se nermere på kablene bak spilleren😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rubves skrev:

Androidspilleren sto i fra før, så tror ikke det kan være feil ved installasjon siden det fungerte helt til jeg koblet fra batteriet. Men skal se nermere på kablene bak spilleren😀

Åja! Da har ikke jeg forstått spørsmålet bare 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lysken skrev:

På Android-bokser skjer dette når feil valg er gjort for intern eller ekstern forsterker. Har du noe lignende i oppsettet til Sony-boksen?

inne på menyen eller fysisk på baksiden tenker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, rubves skrev:

Ser ingen sikringer på hverken swc interface boksen eller på selve sonyspilleren🧐

Fant en 10amp sikring gjemt under en kobling på sonyspilleren, den var hel…

Endret av rubves
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet av batteriet og ventet 30sek-1min og koblet på igjen, nå lyser den adapter boksen og skifter lys når jeg trykker på volumknappene osv. men det virker som Sony spilleren ikke gjenkjenner signalet, se vedlagt video da jeg prøver å programmere inn knappene på rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen andre som skulle komme over denne posten med lignende problem så kan jeg meddele at jeg fant ut hva problemet var, det var 8 brytere på swc adapteren og for min del så må bryter nummer 2 være på for at Sony spilleren skulle gjenkjenne signalet. Dette varierer fra spiller til spiller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...