Dan Johan Borge Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 Har en BMW e91 2008 modell med en N47D20A motor. Den har 177hk, gått ca. 305 000 km, brukt daglig av meg i over 10 år nå, aldri vært chippa. Byttet turbo på ca. 210 000 km, nylig byttet regkjede pluss diverse pakninger osv. Det som er problemet, mest fordi det går meg på nervene er at turbo’n bråker no jævlig! Høy plystre lyd ved gasspådrag! Byttet begge slangene inn og ut av intercooler, pakning fra luftfilterboksen, veivhusventilasjon og slange. Hva annet kan det være??? Virker som om lyden kommer fra baksiden av turboen… Lukter også litt eksos inni bilen ved kjøring. Noen som har forslag? Vurderer å bytte turbo igjen bare for å utelukke den (var noe slærk inn og ut men nada til siden). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 Sprekk i manifold er vanligst på 6-ere, men du kan kanskje sjekke? Evt. fleksikoblingen. Du ser fort sot der det lekker på eksos-siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Johan Borge Skrevet November 7, 2021 Forfatter Share Skrevet November 7, 2021 4 timer siden, E.C. skrev: Sprekk i manifold er vanligst på 6-ere, men du kan kanskje sjekke? Evt. fleksikoblingen. Du ser fort sot der det lekker på eksos-siden. Nå har ikke jeg 6-er, men har ikke sjekket så veldig nøye etter sprekker i manifolden og ikke i fleksikoblingen heller. Takk for tipset, skal ut å se i mårra 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 Gjør det. Jeg mente at det kanskje var relevant for deg, selv om det var vanligst på 6-ere, men jeg ser at det var litt dårlig formulert av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå