Gå til innhold

Media-knapper responderer ikke før bilen har vært startet i en stund, men aircondition-knappene responderer?

MickMod
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg har et forvirrende problem med min BMW X3 (2009) som jeg virkelig sliter med å finne en løsning for.

Når jeg starter bilen så vipper skjermen opp som den skal og den blir oppdatert med min posisjon og riktig klokkeslett osv, men den gjør bare ingenting når jeg trykker på noen av knappene i media-området (AM/FM, Mode, Menu, osv.). Det forvirrende med dette er at knappene for ventilasjons-systemet fungerer helt fint uansett.

Knappene for media-systemet begynner ofte å fungere når bilen har vært på i en stund, for eksempel i kveld når jeg testet dette tok det 25 minutter før knappene og vriderne begynte å respondere fra når jeg startet opp bilen.

Jeg har prøvd å koble fra batteriet i 10-15 minutter, men det hjalp ikke.
Prøvde igjen, men byttet også ut sikringene 7,41,42 som har noe med media-systemet å gjøre, fortsatt ikke fikset.
Deretter prøvde jeg å gjøre en service reset med S/R knappen og nøkkelen, den ble resatt som den skulle, men det fikset fortsatt ikke problemet.

Her er en video av hva som skjer:

(Klokkeslettet og dato er feil her siden dette ble tatt opp rett etter jeg prøve å resette systemet).

Er dette en feil noen andre her har opplevd før? Jeg klarte ikke finne noe god info om dette på nettet.
Kan en del om data og elektronikk, men ikke bil, så jeg vil helst unngå å måtte ta fra hverandre hele bilen først hvis det bare er noe enkelt jeg har oversett som er galt.

Endret av MickMod
Fikset typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperatur det er ute da? :) 

Edit: Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde noe lignende med knappene i en E36. I den grad det kan sammenlignes. Da endret det seg litt etter temperatur om det funket, så om det går etterhvert, så har jo tinger blitt varmet opp. Hos meg var det en kondensator som hadde fått det, jeg tok ut panelet, fant ut hvilken og kjøpte ny k og loddet på. Var kondens som var årsaken, men god som ny til 10,-. Men det var klart enklere enn denne hos deg, men mulig det kan være samme. Det var klimabiten her da, men elektronikk er elektronikk.

14539887-9479-4211-AE0A-1DF687AC344E.thumb.jpeg.29d802c67b024d8fe83b82b23604aa44.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Marius2002 said:

Temperatur det er ute da? :) 

Edit: Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde noe lignende med knappene i en E36. I den grad det kan sammenlignes. Da endret det seg litt etter temperatur om det funket, så om det går etterhvert, så har jo tinger blitt varmet opp. Hos meg var det en kondensator som hadde fått det, jeg tok ut panelet, fant ut hvilken og kjøpte ny k og loddet på. Var kondens som var årsaken, men god som ny til 10,-. Men det var klart enklere enn denne hos deg, men mulig det kan være samme. Det var klimabiten her da, men elektronikk er elektronikk.

14539887-9479-4211-AE0A-1DF687AC344E.thumb.jpeg.29d802c67b024d8fe83b82b23604aa44.jpeg

Det er godt mulig at det er problemet, skal sjekke hvordan man kan ta av det panelet så ta en titt. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...