Gå til innhold

Spørsmål om turtall i lav fart

Erhb
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har en bmw e60 525D lci. Bilen kjører veldig bra, men når jeg kommer under 30kmt så faller turtallet ned på ca 600 omdreininger. Turtallet stiger igjen viss jeg gir gass men om jeg bremser fra f.eks 50kmt til 30kmt så går turtallet ned til tomgang og d vibrerer i bilen. Er dette normal oppførsel eller er det noe feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en rask vibrasjon som er litt kraftigere enn tomgang. føles litt ut som når motoren skrur seg av bortsett fra at turtallet blir liggende på ca 600 omdreininger om jeg bare ruller og ikke gir gass. når jeg gir gass så går alt som normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at en nullstilling av adapsjoner på girkasse, vil fjerne problemet. Men jeg ville vært forsiktig med å gjøre det, før man har sjekket andre problemer. Og husk å skifte olje på girkassen, før du evt nullstiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en tur etter jobb og det virket litt som at bilen var veldig treg på å gire ned fra 3 giret. tror problem er at den girer ned hardt i fra 3 til 2 giret. prøvde å gjøre litt research rundt akkurat det og ser det er flere som har problemet og fikk det fikset med en software oppdatering (EGS trur jeg det heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...