325ie46 Skrevet Desember 30, 2021 Share Skrevet Desember 30, 2021 Hei, fikk høytrykkspumpehavari på min e91 med n47d20c motor og har nå byttet HPFP, dyser, rail, rør og vasket slanger, tank og alt som har vært i kontakt med diesel. Har kodet inn dyser og fått start på bilen, men bilen stopper under last. Den kan stå og gå på tomgang over lengre tid uten problem, men om jeg kjører så får jeg opp feilmelding (Reduced engine power) og så stopper den om jeg gir på litt. Når den stopper så starter ikke den før den har fått stått i en dag eller to og så skjer samme greia igjen. Mistenker at drivstoffpumpa i tanken har tatt kveld under rens, men har ikke fått noe konkret svar etter noen timer med søking på internett. Noen som har litt peiling på dette? Har feilkoder på: 4B90 - Rail pressure monitoring at engine start 4560 - Rail pressure plausibility quantitative control 4600 - Rail pressure plausibility pressure control 4610 - Rail pressure plausibility pressure control 452A - Exhaust system 4BDC - Fuel vorfoerderdruckregelung Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 30, 2021 Share Skrevet Desember 30, 2021 4BDC sier direkte at det er feil med matetrykksregulering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ie46 Skrevet Desember 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2021 1 minutt siden, TRF skrev: 4BDC sier direkte at det er feil med matetrykksregulering. Og det vil si at regulatoren på railen bør byttes? Eller noe annet? Takk for svar😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 30, 2021 Share Skrevet Desember 30, 2021 "matetrykk" er alt som skjer frem til HT pumpe. Altså fra pumpa og bakover mot tanken. Dette peker bla på tett filter eller pumpa i tanken (etc). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ie46 Skrevet Desember 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2021 1 minutt siden, TRF skrev: "matetrykk" er alt som skjer frem til HT pumpe. Altså fra pumpa og bakover mot tanken. Dette peker bla på tett filter eller pumpa i tanken (etc). Hjertelig takk, filter er splitter nytt så jeg begynner med å sjekke pumpe i tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå