Gå til innhold

Hvilken Olje til GM Automat gearkasse på min 2004 X3 3.0d

Goldfinger
 Share

Anbefalte innlegg

Nekter og kjøpe olje hos Bmw og betale Heroin pris for den, ei heller ut med 12000 kr som dei skal ha for flushing og filterbytte på ei automat kasse fra 2004. Er jo 1/3 av det eg betalte for bilen.... Faktisk litt over 😂😂😂

Tenker jeg tapper det som kan tappes,fyller opp kjører bilen til neste olje skift og gjentar samme.... 

Noen som har erfaringer med dette, det er der jo garantert her inne, jeg konstaterer flushing av gml automat kasser er der jo blandet erfaringer med, men ønsker å få byttet ut litt olje  etterhvert sånn at eg i løpet av 20-30000km har fått byttet volum tilsvarende all oljen. 

Selv om jeg med denne framgangsmåte ikke vil få ut all gml olje, men eg kjenner flere som har fått problemer etter flushing.... Men mulig at dei bare har prøvd å forbedre noe som er ødelagt.... 

Men jeg ønsker ikke  en diskusjon tråd om hva jeg bør gjør kun hvilken Olje jeg trenger.... Veldig flott om noen har link til ein side hvor man kan finne olje til dei forskjellige ting slik som differ etc. 

Og jeg har prøvd å søke her på forumet også uten hell. 

På forhånd takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castrol har en oljevelger. Du får opp mer enn bare motorolje.

Du skal sannsynligvis ha Dexron III. Du kan bruke et Dexron med høyere tall, men det er ikke behov for det og det koster nok mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...