TheoRM Skrevet Mars 2, 2022 Share Skrevet Mars 2, 2022 hei. har hatt noe problem med vindus heisen på passasjer siden av min E90 2009 316d. den går verken opp eller ned på noen av bryterne. Har hatt FRM-modulen på rep og etter att denne ble montert igjen har jeg hatt problemer med vinduet. Firma som fikset FRM mener det ikke er der problemet ligger. Vindusheisen funker helt fint når jeg kobler 12v rett på polene på motor så selve motor er ok. Har sjekket ledninger mellom FRM og vindus heisen og har kontakt hele veien bort på alle 5 ledninger. Trur heller ikke det er bryterne som er problemet siden de begge slutta samtidig. har hatt vann inn i bilen med kupeviften men ser ikke hvordan dette har innvirkning på vinduet anna enn att det kan være korrosjon på koblinger. begynner og gå tom for ideer men vil ikke bruke en formue på verksted heller. Noen som har hatt lignende problem eller vet hva som kan være problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 2, 2022 Share Skrevet Mars 2, 2022 Er motoren montert i døra når du kobler på 12V og det går opp og ned som det skal? Eller har du demontert motor for å teste, slik at det er mindre motstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheoRM Skrevet Mars 2, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2022 motoren er montert i døren og vindu går opp og ned som normalt når jeg tar 12v direkte på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheoRM Skrevet Mars 2, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2022 (endret) 58 minutter siden, E.C. skrev: Er motoren montert i døra når du kobler på 12V og det går opp og ned som det skal? Eller har du demontert motor for å teste, slik at det er mindre motstand? motoren er montert i døren og vindu går opp og ned som normalt når jeg tar 12v direkte på. Når jeg leser av feilkode får jeg opp *009CDB Terminal 30B connecting window error* men finner ingen løsning på dette som funker. sto noe om att på MINI biler så funket det og bare slå i døren mens du holdt inne knappen til vinduet men dette funka heller ikke. Endret Mars 2, 2022 av TheoRM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 2, 2022 Share Skrevet Mars 2, 2022 Så det fungerte før FRM ble sendt til rep? Høres ut som at den har blitt ødelagt i så fall. Du kan prøve å koble fra både fører og passasjerside så kobler du kabler fra førersiden over til passasjer og prøver å operere "førervinduet" for å se om passasjersiden reagerer. Hvis det da fungerer så vil jeg si at du har bra bevis på at FRM er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheoRM Skrevet Mars 7, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2022 På 2.3.2022 den 22.04, E.C. skrev: Så det fungerte før FRM ble sendt til rep? Høres ut som at den har blitt ødelagt i så fall. Du kan prøve å koble fra både fører og passasjerside så kobler du kabler fra førersiden over til passasjer og prøver å operere "førervinduet" for å se om passasjersiden reagerer. Hvis det da fungerer så vil jeg si at du har bra bevis på at FRM er problemet. Skal prøve på dette seinere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå