Gå til innhold

Problem med frontlykter BMW F10 M550d


Eriksen1998
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har en 2013 modell bmw f10 med adaptive kjørelys. Var en tur på sjøen og når jeg kom hjem og skulle fyre igang bilen så kom absolutt alle feilmeldinger på begge lyktene. Åpnet opp lokket på venstre lykten og den var selvfølgelig full i vann. Kjøpte ny lykt samt nye moduler til begge lyktene (høyre lykten var helt tørr og fin). Prøvde å oppsøke hjelp til å kode lyktene men det var visst ikke så lett som jeg hadde trodd. Etter ekstremt mye googling fant jeg ut at jeg trengte ENET kabel og at ESYS var programmet man skulle bruke, synes programmet er vanskelig å forstå så jeg tørr rett og slett ikke å prøve meg på det.

Fant etterhvert et forum som sa at ISTA P skulle være nok til å få jobben gjort. Lastet det ned og syntes det var veldig brukervennlig. Koblet til lader og utførte "initializing and teach-in procedure". Lyktene fungerte utmerket i ca 5 min før begge lyktene begynte å blinke samt at blinklysene begynte å blinke konstant, fikk også alle feilmeldinger tilbake. Gikk inn på ISTA P igjen å tenkte å prøve på nytt men fikk da opp feilmeldingen "The communication with control unit FRM has been disrupted. Control unit must be connected. The ignition must be switched on or the PAD mode activated." Skiftet til ny modul igjen på venstre frontlykt og skiftet tilbake til den gamle på høyre lykten. Prøvde på nytt og det gikk fint. Lysene fungerte nå i ca 1 time og det samme skjedde igjen, begge lysene blinker også slår blinklysene seg på og alle feilmeldinger kommer opp. 

Nå begynner jeg å bli lei og desperat. Er det noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk ISTA til det. Må bruke ESYS eller NCS. Alle disse programme krever litt/ endel læring før en setter i gang med å trykke ok på ting.
Her må en vel også bruke Tool32 for AHL modulene, de er vel programert med VIN.
Men ta kontakt med BimmerFiks   de har folk spredt rundtom, samt om du har alt utstyret til PCen så kan de remote kode for deg mens du sitter hvor som helst.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Reef89 said:

Ikke bruk ISTA til det. Må bruke ESYS eller NCS. Alle disse programme krever litt/ endel læring før en setter i gang med å trykke ok på ting.
Her må en vel også bruke Tool32 for AHL modulene, de er vel programert med VIN.
Men ta kontakt med BimmerFiks   de har folk spredt rundtom, samt om du har alt utstyret til PCen så kan de remote kode for deg mens du sitter hvor som helst.

Hei og takk for svar🙂 Da prøver jeg å høre med de👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...