Daniel.A Skrevet April 22, 2022 Skrevet April 22, 2022 (endret) Hei! Var ute å kjørte og plutselig sprakk ekspansjonstanken.. Sendte bilen på verksted hvor de tok diagnose, byttet tanken og indre termostat i deksel. De testet bilen og alt så bra ut. Idag når jeg skulle kjøre over fjellet, så steg motortemperaturen ganske raskt når jeg kom i en lang og bratt oppoverbakke. Kjørte til siden og stoppet bilen med en gang. Da bilen var av så hørtes det ut som at vifta jobbet som bare pokker, men den sto helt stille (Helt til jeg starta bilen igjen. Hørtes også ut som at det kokte i ekspansjonstanken. Var forresten ingen tegn til lekkasje. Det som er rart er at motortemperaturen stiger i bare oppoverbakker når bilen må ”jobbe litt”. Varmen som kom ut av viftene i bilen var også unormalt varm. Var også en ulyd i motorrommet hvor det hørtes ut som at noe var løst/gnikket mot hverandre. Lyden ble borte etter ca 1minutt.. IMG_2637.MOV Endret April 22, 2022 av DanielM54
E.C. Skrevet April 22, 2022 Skrevet April 22, 2022 Kan hende vannpumpa di sliter eller at du har luft i systemet.
Daniel.A Skrevet April 23, 2022 Forfatter Skrevet April 23, 2022 21 minutter siden, E.C. skrev: Kan hende vannpumpa di sliter eller at du har luft i systemet. Vannpumpe ble byttet for ett halvt år siden
Daniel.A Skrevet April 23, 2022 Forfatter Skrevet April 23, 2022 Kan også nevne at jeg bare fikk kald-luft i bilen da vannpumpen ble byttet. Uansett hvor mye både jeg og verkstedet/ene prøvde så fikk vi ikke varmluft.. Da dro jeg bare ut sensoren eller hva det heter slik at jeg fikk varmluft gjennom vinteren. Kan det ha noe med saken å gjøre?
E.C. Skrevet April 23, 2022 Skrevet April 23, 2022 Vanskelig å vite hva du dro ut, du har heller ikke nevnt hvilken bil og motor det er.
Daniel.A Skrevet April 23, 2022 Forfatter Skrevet April 23, 2022 Beklager, sent på kvelden😅 Har en Bmw E46 325xi Touring 2002. Tror det var en sensor jeg dro ut på solenoiden hvis jeg husker rett
E.C. Skrevet April 23, 2022 Skrevet April 23, 2022 Solenoid til varmeregisteret kanskje? Da går muligens en del kjølevann gjennom varmeregister og ikke radiator foran i bilen, noe som potensielt kan være nok til at bilen går varm under de aller hardeste belastningene. Sjekk ut hva du plugget ut. Daniel.A reagerte på dette 1
Daniel.A Skrevet April 23, 2022 Forfatter Skrevet April 23, 2022 7 timer siden, E.C. skrev: Solenoid til varmeregisteret kanskje? Da går muligens en del kjølevann gjennom varmeregister og ikke radiator foran i bilen, noe som potensielt kan være nok til at bilen går varm under de aller hardeste belastningene. Sjekk ut hva du plugget ut. Det var en sensor jeg tok ut. Satte den inn igjen og kjørte en tur. Motortemperaturen holdt seg stabil, men kom bare kaldluft. Var heller ingen ulyd. Sjekket olje og kjøleveskenivå, alt så normalt ut. Skal kjøre over fjellet imorgen og se om motortemperaturen stiger igjen
Daniel.A Skrevet April 23, 2022 Forfatter Skrevet April 23, 2022 Tok også diagnose, da kom det opp feil på Auxiliary waterpump og Water valve. Kom også en feil på Thermal oil-level sensor. Noen som vet hva det er fornoe?
E.C. Skrevet April 23, 2022 Skrevet April 23, 2022 Sirkulasjonsvannpumpe og vannventil til varmeregisteret som jeg nevne lenger opp. Kan hende du løser problemene dine om du sørger for at disse delene fungerer som de skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå