Gå til innhold

Hjelp! Lyd fra Registerkjede?!?

emibru
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte meg en 3l diesel F10 2010/2011 mod i oktober 2021.  Denne har n57 motor og etter å ha lest en del om denne motoren finner jeg ut at registerkjedet kan bli slakke og i værste fall ryke.. bilen er kun gått ca 155000km

når jeg gir gass i fri mellom 1500-2000rpm syns jeg at jeg hører en form for rasling, men trenger deres hjelp om dere kan høre om det faktisk er der om det lar seg gjøre. Har tatt en film av det

på forhånd, takk for svar og hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra videoen så har du det typiske kjennetegnet, men det er ingenting som faktisk kan bekrefte det utover å faktisk komme til kjede og foreta en måling. 

Det er ikke noe ukjent fenomen dessverre med N57, men det er uansett en utrolig bra motor!

Endret av Clarity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Øyvind L. skrev:

Sjekk kjedestrammer og eventuelt prøv å bytte den.

Slik jeg leser meg opp så ha jeg den gamle korte kjedestrammeren som er blitt byttet ut med en lenge i de nyere modellene. Får vel kjøpe meg den nye på gs og så høre hvordan det blir. Leit st det skjer nå på bare 155k km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Clarity skrev:

Utifra videoen så har du det typiske kjennetegnet, men det er ingenting som faktisk kan bekrefte det utover å faktisk komme til kjede og foreta en måling. 

Det er ikke noe ukjent fenomen dessverre med N57, men det er uansett en utrolig bra motor!

Så da kan det være en god ide å be et verksted ta en måling på det for å måle slakken. Livredd kjederas kjenner jeg. Bare hatt bilen i 7 mnd…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...