Clarity

Members
  • Content Count

    84
  • Joined

  • Last visited

About Clarity

  • Rank
    Fenrik

Recent Profile Visitors

541 profile views
  1. Hei forumfolk! Jeg vurderer å kjøpe meg en E90 med N47N. Bilen har fått byttet registerkjede, så det er en trygghet. Men jeg leser og observerer stadig biler der dieselpumpen tar kvelden, så dette skremmer meg litt. Sett noen prisoverslag hva andre har betalt og det er skrekken. Finnes det noen måter man kan unngå havari på pumpen? Jeg har lest at det skyldes dårlig kvalitet på diesel og at pumpen er veldig sensitiv. En mekaniker tipset meg om å fylle litt totaktsolje i dieseltanken for hver fylling, dette skulle visstnok eliminere problemet for havari? Hilsen Clarity
  2. Clarity

    BMW dieselmotorer

    Hei forumfolk! Jeg vurderer å kjøpe meg en E90 med N47N. Bilen har fått byttet registerkjede, så det er en trygghet. Men jeg leser og observerer stadig biler der dieselpumpen tar kvelden, så dette skremmer meg litt. Sett noen prisoverslag hva andre har betalt og det er skrekken. Finnes det noen måter man kan unngå havari på pumpen? Jeg har lest at det skyldes dårlig kvalitet på diesel og at pumpen er veldig sensitiv. En mekaniker tipset meg om å fylle litt totaktsolje i dieseltanken for hver fylling, dette skulle visstnok eliminere problemet for havari? Hilsen Clarity
  3. Hei, Fått tilbud av en bekjent å kjøpe en E60 530D sedan fra 2003. Bilen er meget velholdt og har lav kilometerstand (154.000). Komfortseter og litt utstyr. Eksosmanifold er byttet ut, turbo skal være bra, swirlflaps fjernet, montert DP og programvare er på bilen. Det er også ordnet opp i CCC-enheten som pleier å gå til dunndas. Har hørt at E6x skal visstnok være veldig bra for rust og at det ikke er et problem med disse bilene. Hva tenker folket om å kjøpe noe sånt? Leser mye dramatikk i E60/E61-gruppen på Facebook, men er jo ikke gitt at dette er dårlige biler. Jeg kan skru selv, men kun foreta enkle operasjoner som bremsebytte, oljeskift etc. Hva tenker folket? Har lyst på en driftsikker bil (her finnes det vel sjelden noe fasit). Hilsen meg 🤔
  4. Clarity

    Den store finn.no tråden.

    Hei! Er det noen som har noe kjennskap eller formening om denne? Jeg er i en prosess der jeg vurderer denne. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97873559
  5. Tusen takk for svar! Har automat ja. Noen ide om hvor jeg kan få tak i det spesifikke verktøy jeg trenger for å låse girkassen? Trenger vel en veldig stor latmannsarm med momentjustering (?) ettersom denne sitter med bra moment regner jeg med?
  6. Tusen takk for svar. Ser ut som det kan være vibrasjonsdemper utifra den tråden da? Noen som vet om dette er komplekst å bytte, ser at deleprisen er veldig stiv med 4000 kr.
  7. Hei, har en E91 320D N4720DC 150.000 km, med en merkelig ulyd. Har hittil byttet strammer, multireima (viftereima), de to løpehjulene. Hva mer kan det være? Lyden er spesielt fremdragene ved varm motor. Høres helt forferdelig ut. Både når man står stille og er i fart. Tusen takk på forhånd. Blir ikke klok på dette.
  8. Selger en slik. Strøken, ingen feil. Fra en 10' E91 LCI. Passer E90, E91, E92 og E93. Vet ikke hva noe sånt er verdt, ser de ligger på eBay til rundt 2000 brukt, så legger ut denne for halvparten, 1000,-. Kan sende så fremst kjøper dekker frakt. Holder til i Drammen. PM eller tlf 98808113
  9. Clarity

    N47 motorhavari ifm. registerkjede

    Var det ja, inntil nå i januar. BMW Norge har stoppet med det. Kan dokumentere dette ytterlige om det skulle være nødvendig.
  10. Clarity

    N47 motorhavari ifm. registerkjede

    Oppdatert kjededrev og guides som jeg har forstått det.
  11. Clarity

    N47 motorhavari ifm. registerkjede

    BMW Norge sluttet med å fikse disse nå i januar, aksjonen er borte. Uansett så er du rimelig trygg så lenge man har N4720DC.
  12. Går vel noe så innforjævlig denne mtp steg2+