Gå til innhold

Bremseslanger - 2'er feil på EU


6cyl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en e92 '06 som fikk 2'er feil på indre bremseslanger bak.

1.1.12 Bremseslanger - g) Slange porøs/sprekt, Begge sider, Indre, 2 Aksel

Sjekket under bilen, og er jo ikke tvil om at det er rustangrep på presshylsa og i koblingen. Men slangene er ikke porøse eller sprekt. Går dette under samme regel? Er dette riktig vurdering av kontrollør?

Bilder etter en dusj med wd40:

Screenshot_1.thumb.png.caf7ee10ac72473aadfbcb3d78466662.pngScreenshot_2.thumb.png.fd233e9d3acb956948e82b62c302e5d9.png

Endret av 6cyl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et spørsmål du kommer til å få masse synsesvar på. Her har individet som tok kontrollen gjort en individuell vurdering av tilstanden på aktuell del - og har konkludert med at det ikke er tilfredsstillende. En annen kunne sikkert vurdert det til OK. Alle som svarer deg på spørsmålet her nå gjør opp en vurdering ut i fra et par bilder, og det er ingen fasit. Jeg melder meg til tjeneste og min vurdering er;

Ja, her er jeg enig med kontrollør. Bremser er viktig og di der har sett sine bedre dager. Det bør byttes.

Mistenker at teksten på mangellappen her er autogeneret ut i fra sjekkpunktene på PKK, uansett hvilken del av slangen som er ødelagt. ( Hylsene er jo også en del av slangen ). Teksten er kanskje ikke 100% beskrivende for selve problemet ut i fra bildene dine, men løsningen er uansett lik - slangene må byttes! 

Personlig syns jeg det er rart du ikke fikk på bremserøra og, for tilkoblingen mot slangen på dem så rimelig spist opp ut de også.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, scoot skrev:

Dette er et spørsmål du kommer til å få masse synsesvar på. Her har individet som tok kontrollen gjort en individuell vurdering av tilstanden på aktuell del - og har konkludert med at det ikke er tilfredsstillende. En annen kunne sikkert vurdert det til OK. Alle som svarer deg på spørsmålet her nå gjør opp en vurdering ut i fra et par bilder, og det er ingen fasit. Jeg melder meg til tjeneste og min vurdering er;

Ja, her er jeg enig med kontrollør. Bremser er viktig og di der har sett sine bedre dager. Det bør byttes.

Mistenker at teksten på mangellappen her er autogeneret ut i fra sjekkpunktene på PKK, uansett hvilken del av slangen som er ødelagt. ( Hylsene er jo også en del av slangen ). Teksten er kanskje ikke 100% beskrivende for selve problemet ut i fra bildene dine, men løsningen er uansett lik - slangene må byttes! 

Personlig syns jeg det er rart du ikke fikk på bremserøra og, for tilkoblingen mot slangen på dem så rimelig spist opp ut de også.

Er ikke uenig i at det som er av stål er rusta. Så det må vel byttes før eller siden uansett ja.

Ja, den svivel-koblingen (som er en del av røret) er bra rusta også ja. Får se om jeg får løsnet dette uten at noe rives i stykker. Da må jeg vel bytte røret uansett. Håper virkelig jeg slipper å måtte bytte det lange røret som går under hele bilen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 6cyl skrev:

Er ikke uenig i at det som er av stål er rusta. Så det må vel byttes før eller siden uansett ja.

Ja, den svivel-koblingen (som er en del av røret) er bra rusta også ja. Får se om jeg får løsnet dette uten at noe rives i stykker. Da må jeg vel bytte røret uansett. Håper virkelig jeg slipper å måtte bytte det lange røret som går under hele bilen 😅

Røret kan vel i værste fall skjøtes så du slipper å bytte hele lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...