Gå til innhold

2013 - n20b20 - svidd plastikk lukt fra motorrom - kun ved bykjøring/ når en står stille - F34

TorsteinAa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Opplever å ha en lukt av svidd plastikk når jeg kjører i by eller når det er mye start/stopp som ikke gir mye gjennomtrekk i motoren.

Når jeg kjører på motorvei, eller i 70-80 soner merker jeg ikke noe til dette.

Har tittet litt rundt toppdekselpakning og oljefilterhus, men ser ikke noe som viser klart og tydelig at det skulle stinke og heller ikke sett noe røyk når jeg har løfta opp panseret for å titte.

Virker ikke som det er olje ned på grenrør som jeg har hatt på andre modeller. ( Da luktet det også litt annerledes - E39 med lekkasje fra toppdekelpakningen)

Noen som har vært borti lignende på sin tralle?

Kan prøve å ta en motorvask og slikt for å se om det hjelper, men gode råd mottas med takk. 

Endret av TorsteinAa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• TorsteinAa changed the title to 2013 - n20b20 - svidd plastikk lukt fra motorrom - kun ved bykjøring/ når en står stille - F34

Prøvekjørte en 320i F34 selv i forrige uke og denne også lukta litt svidd plastikk da jeg stoppet den. Merket ikke noe i kupé, men kjente der utenfor bilen da jeg parkerte den. 

Så ikke noen tegn til lekkasjer i motorrom og slo meg egentlig til ro med at slikt kanskje ikke er så uvanlig på en bensinmotor som har litt mer varme som skal bort enn en Diesel, men ble litt usikker nå på om jeg burde bekymre meg🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, laffe skrev:

Prøvekjørte en 320i F34 selv i forrige uke og denne også lukta litt svidd plastikk da jeg stoppet den. Merket ikke noe i kupé, men kjente der utenfor bilen da jeg parkerte den. 

Så ikke noen tegn til lekkasjer i motorrom og slo meg egentlig til ro med at slikt kanskje ikke er så uvanlig på en bensinmotor som har litt mer varme som skal bort enn en Diesel, men ble litt usikker nå på om jeg burde bekymre meg🙂

Du får si fra om du finner noen årsak, jeg har ikke fått sett noe mer på dette siden jeg la inn denne forumposten dessverre. 

Bruker ikke bilen så ofte at det er et stort problem, men merket det igjen i går når jeg skulle parkere etter ha kjørt motoren varm.

Skal oppdatere her med info om jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har sett litt og bokstavlig snust litt rundt i motorrommet og på min bil, virker det som lukten kommer fra området rundt turbo.

Dvs i front på passasjer siden av motorrommet. Det var ikke fra plastikk/deksel/gummi isolasjon i topp av motor da jeg tok dette bort og kjørte litt uten.

Så heller ikke mye rusk/olje rundt påfylling og oljefilterhus.

Får se om litt heftig motorvask kan fjerne lukten i tilfelle det er verksted som har sølt når bilen var på service.

selvfølgelig vanskelig å se noe "nedi og under der", men stakk tlf ned og tok noen bilder og ser ikke noe spesielt?

image.thumb.png.1fbb7c35594984cc568a3a55e618242c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Tok en motorvask til og har ikke noe lukt nå. Ser heller ikke noe i motorrom rundt toppdekselpakning eller oljefilterhus.

Kjørt en del i det siste både by og langkjøring uten å merke dette så tror det må ha vært verksted som kanskje har sølt noe på siste visitten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...