Gå til innhold

Kode inn LED modul angel eyes BMW x3 f25 2011


Ole-f25-x3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en bmw x3 F25 2011 modell. Plutselig en dag var begge DRL lysene (angel eyes) på høyre side mørke.

Fant ut at jeg kunne skifte led modul. Bestilte en stk. da jeg trodde det var en felles men viste seg å være to. Den ene hadde hele kontakten irret av, men den andre var helt fin så har foreløpig kun skiftet den ene. Har lest på noen engelske forum at dette må kodes inn når det er nytt.

Noen som har erfaring med dette?

Eventuelt hvilket verktøy må til for kunne gjøre dette? Må man ha ISTA P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, for bytta om på dem for å sjekke og den virker på den andre lampa. Har også prøvd å plugga inn den lampa som er i orden på høyre side og den lyser der.

Mulig den andre led modulen har røket og da, men rart ikke den jeg har skiftet lyser da. Med mindre dem er avhengig av hverandre kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kan ha røket ja, og som du selv nevnte så skifte du en og den lyser. ?  da ville jeg jo bare skiftet den andre også som ikke lyser. Og hvis kontakten har irret så vil det nok ikke lyse igjen før det er gjort noe arbeid der med irret. Det er jo noe der som ikke er tett og en ny "pære" vil jo da ryke igjen senere pga irr.

Modulene jeg mener er de to som er plassert under under lykten, som lyser ringene. LED modulen/ driveren/ styreenhet er plasser inni lykta og den må kodes ved bytte da den går på VIN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Reef89 skrev:

Begge kan ha røket ja, og som du selv nevnte så skifte du en og den lyser. ?  da ville jeg jo bare skiftet den andre også som ikke lyser. Og hvis kontakten har irret så vil det nok ikke lyse igjen før det er gjort noe arbeid der med irret. Det er jo noe der som ikke er tett og en ny "pære" vil jo da ryke igjen senere pga irr.

Modulene jeg mener er de to som er plassert under under lykten, som lyser ringene. LED modulen/ driveren/ styreenhet er plasser inni lykta og den må kodes ved bytte da den går på VIN.

Har skiftet en, men den lyser ikke. Så derfor trodde jeg den måtte kodes inn. Fått gjort rent for irr, så skal være kontakt nå.

Men mulig den andre har tatt kvelden også, tenkte på om kanskje den nye var avhengig av at den andre er OK for å lyse.

 

Stemmer, er modulene som sitter under lyktene jeg snakker om også. 

LED modulen/ driveren/ styreenhet som er plasser inn i lykta virker på begge lyktene.

 

Får vel prøve å bytte den siste og se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...