Gå til innhold

Er høydejustering av lys allerede installert? E90 319d 03/2007

PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Var inne å rota i ISTA av helt andre årsaker, så kom jeg over denne siden og fikk verdier på sensorene for høydejustering av lys. Jeg har ikke tatt av platene under for å sjekke enda (er så mange skruer ;) ) Men er det noen andre sensorer som kan gi disse verdiene? Bilen er jekket opp i front som kan være en forklaring på forskjellen på verdiene foran og bak.

Står at sensorene gjelder for Xenon og LED, men jeg har verken. Lysa på bilen var sikkert ok når de kom, men i forhold til dagens medtrafikanter ser det ut som jeg har tent noen telys for stemningens skyld. En oppgradering til Xenon hadde gjort seg, og dersom disse sensorene allerede er på plass blir det jo straks en mindre omstendelig og mer overkommelig operasjon og litt lavere pris.

Siden dette er en sånn 03/2007 modell så kan det virke som det kommet med noen LCI/oppdaterte deler her og der.. 

image.thumb.png.30f24b714650648f1258b2e17bc82f28.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med xenon blir det ikke så opplyst som med dagens systemer. Anbefaler heller å montere ekstralys; billigere, mindre jobb, slipper høydejustering, og mye bedre lysbilde hvis du velger riktig modell. Monter f.eks. to stk. bak grillen, eller en lang en bak den nedre grillen (Lazer Linear 18 er ideell for dette: https://bilradiospes.no/lazer/linear18/lazer-linear-18-elite-led-12150-lumen-kombo-975-meter ).

Ellers kan du enkelt lokalisere sensorene på venstre side bak og foran:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...