Tony_w Skrevet August 18, 2022 Skrevet August 18, 2022 Hei, det er lagt opp obd 2 i bilen men får ikke koblet til denne. Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få kontakt med ecu?
E.C. Skrevet August 18, 2022 Skrevet August 18, 2022 Hva er lagt opp og hva er koblet til? 16-pin OBD-2 trenger å ha 12V på pin 16 (alltid på) og jord på pin 4 og 5. Så må du ha K-line på pin 7, gjerne også på pin 8 (de kan brues sammen). Da bør du kunne prate med DME.
Tony_w Skrevet August 19, 2022 Forfatter Skrevet August 19, 2022 Okay, jeg skal ta å følge kabelen å se. Skal ta noen bilder😊👍
Tony_w Skrevet August 19, 2022 Forfatter Skrevet August 19, 2022 Tok noen bilder hvis det kan fortelle noe. Fikk koblet til carly obd scanner etter 3 forsøk🤷 har problemer med at motoren lugger på lavt turtall å det merkes som at hvis jeg gir full gass på lavt turtall så mister jeg kraft mellom hele registeret. Men gir jeg mindre gass opp til 3500omd å gir gass så drar den.. vet du hva det kan være? Burde vel få noen feilmelding på dette via obd? Takk for svar😊👍
E.C. Skrevet August 19, 2022 Skrevet August 19, 2022 Greier nok ikke å se noe vettug fra den spaghettien der. Så du får kontakt med motorhjernen av og til?
Tony_w Skrevet August 19, 2022 Forfatter Skrevet August 19, 2022 Ja har fått det til nå. Måtte bruke en annen obd scanner👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå