Tony_w Skrevet August 18, 2022 Share Skrevet August 18, 2022 Hei, det er lagt opp obd 2 i bilen men får ikke koblet til denne. Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få kontakt med ecu? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 18, 2022 Share Skrevet August 18, 2022 Hva er lagt opp og hva er koblet til? 16-pin OBD-2 trenger å ha 12V på pin 16 (alltid på) og jord på pin 4 og 5. Så må du ha K-line på pin 7, gjerne også på pin 8 (de kan brues sammen). Da bør du kunne prate med DME. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony_w Skrevet August 19, 2022 Forfatter Share Skrevet August 19, 2022 Okay, jeg skal ta å følge kabelen å se. Skal ta noen bilder😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony_w Skrevet August 19, 2022 Forfatter Share Skrevet August 19, 2022 Tok noen bilder hvis det kan fortelle noe. Fikk koblet til carly obd scanner etter 3 forsøk🤷 har problemer med at motoren lugger på lavt turtall å det merkes som at hvis jeg gir full gass på lavt turtall så mister jeg kraft mellom hele registeret. Men gir jeg mindre gass opp til 3500omd å gir gass så drar den.. vet du hva det kan være? Burde vel få noen feilmelding på dette via obd? Takk for svar😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 19, 2022 Share Skrevet August 19, 2022 Greier nok ikke å se noe vettug fra den spaghettien der. Så du får kontakt med motorhjernen av og til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony_w Skrevet August 19, 2022 Forfatter Share Skrevet August 19, 2022 Ja har fått det til nå. Måtte bruke en annen obd scanner👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå