Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å setter sammen en N47N2. Ny Victor reinz innsugspakning. Denne er uten swirl flaps. Hullet i ene enden der stanga til flapsen skal gå igjennom er støpt igjen. Ser de også har pakning hvor flapsene er montert. 
Noen som har utført swirl flap delete på disse med en sånn pakning? 
ser ikke vitsen med å kjøpe delete kit med sånn metallkon til disse hvis det kan løses med denne pakningen.

Skrevet

Ikke kjent med det settet, men det fungerer nok bra det, det er med sånn metallkon og pakninger?

Det må uansett kodes bort for ikke å få feilmelding.

Skrevet
1 time siden, Bimmerlars skrev:

Ja, har kon med o-ringer også, men så ikke ut som jeg trenger det når pakningen tetter av seg selv.

så det må kodes bort?

Det må kodes bort ja, hvilket sett er det du har fått? Ser det er sett med sånn kon og vanlige pakninger, er det noe annet du har?

Den konen setter man vel i enden der hvor stag for swirl flaps står og fjerner hele stag med flapsa på, sånn at det blir helt åpent, portene skal ikke tettes, det er jo slik det fungerer med swirl flaps at de tetter ved lavt turtall for å få noe mer bunndrag også åpnes det helt opp ved pådrag.

Man mister jo liksom "litt" bunndrag ved å fjerne de, men etter som jeg har forstått er det ikke noe nevneverdig.

Skrevet

Rart det må kodes vekk, el.motoren blir jo værende på plass. Må påvirke forbrenningen ganske markant dette da, siden motorstyringen merker at luften ikke virvles.

jeg kjøpte ny original pakning med ny spjellrekke. Koster ikke så mye mer enn swirl flaps delete kitet uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...