Gå til innhold

Vertical aim control failure

rønningsf20
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk nylig opp varsellampen for "vertical aim control failure" i dashbordet. Jeg holder på å prøve å fikse feilen selv ettersom det blir å koste 16k å få det fikset på verksted. De på verkstedet blir å skifte hele lyset, men jeg vet det er mulig å bare skifte TMS modulen. Jeg vet også at jeg kan ta ut lyset selv og nå modulen på den måten, men det er en jobb jeg virkelig ikke vil påta meg. Det eneste som står i mellom meg å det å spare 16K er en skrue som jeg ikke kommer til. Den sitter rett bak rammen og jeg klarer ikke å få den ut. Er det noen som vet hvordan jeg kan klare å få denne skruen ut?

CFAB1B5F-6FE4-41A5-95F3-EF8D9F8C8D6F.heic

Endret av rønningsf20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være en ide og nevne hvilken bil dette er snakk om. Linken du har lastet opp virket ikke hos meg. Legg heller ut bilde.
Men ja en fint ta ut modulen og sjekke den, de fleste lyktene har jo skruer nede under lykten som en kommer til ved å ta av innerskjerm og noen krever også at en løsner frontfanger på siden at en kan vippe den ut. På F01 så klarer man og ta ut modulen uten å ta ut lykten ved å ta den i fra hjulbuen, den er jo plassert bakpå lykten.

Har du diagnosert at det er modulen som er feilet? mtp. at den styrer jo mye, feiler den så feiler posisjonslys og noen ganger blinklys.
Husk at også ny module på kodes til bilen. Da den er på VIN.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager @Reef89 er første posten min her, trodde bilen kom automatisk som en del av profilen min. Det er en 2013 F20, jeg har funnet mange videoer på dette, men ingen for min modell. Jeg har allerede prøvd å fjerne innerskjerm og kan fint få tak i modulen, men det er bare skruen på venstre siden av modulen som sitter vanskelig til. Jeg skal prøve å fikse bildet på nytt, forhåpentligvis fungerer det nå.

Har undersøkt litt mtp koding, og tror ikke jeg trenger det ettersom jeg ikke har dynamiske lys, altså sånn bevegelse i svingene?image.thumb.jpeg.279c38af06e158a2927debcdbe0a2c04.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er du jo kommer såpass langt at du også ser de siste skruene til og bare ta lykten rett ut i stedet for og kave med å få tak i modulen.
Det kan nok stemme, jeg bare ved at hvis man har AHL (svingbare lys) så må det kodes.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, rønningsf20 skrev:

Ja det er for så vidt sant, men må man ikke av med fronten også? I hvert fall løsne på den?

Trenger ikke å ta av hele, bare løsne litt på siden. Men det vil du jo se når du har løsnet hele lykten om det er plass til og lirke den ut uten og løsne fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...