Positiv Skrevet Oktober 26, 2022 Share Skrevet Oktober 26, 2022 Hei! Det har seg så, at det er et problem med en E61 2004 mod. 525ia som har 265t km på meteren. Hvor det kommer trykkluft i kjølesystemet. Det som skjedde er at under kjøring, kom det en lyd i kupeen, og deretter kom lampen på for lav kjølevæske og senere under samme turen, kom det rød varsellampe om at man måtte stoppe. Man kan kjøre ca. en mil, før problemet oppstår igjen. Og noe lengre med varmeapparatet på. Så kan dette være gåen vannpumpe, eller er det mest sannsynlig at toppakningen har gått. Forslag til hvordan, jeg kan sjekke dette ut nærmere? NB. Jeg har selv ikke opplevd dette med bilen, da jeg aldrig har kjørt den. Er kun hva jeg er blitt fortalt. Mvh Bent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 26, 2022 Share Skrevet Oktober 26, 2022 Det kan være lokket for kjølevæske som ikke løser ut ved for høyt trykk. Eller toppakning. Men defekt toppakning kan jo testes med sånn CO tester kit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Oktober 26, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2022 Har sett en del, av det du snakker om på nettet. Men som sagt det er flere muligheter, med hva det kan være. Skal en tur ut i morgen, og ta en titt på motoren. Så får vi se, om jeg blir noe klokere av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå