ArnsteinB Skrevet November 11, 2022 Skrevet November 11, 2022 (endret) 1. Er det noe spesielt triks for å løsne klips "A"? (se bilde #1 for mer info) 2. Finnes det noen god grunn til å velge AGM fremfor SMF-batteri? (se bilde #2 for mer info, spesielt gulmerket). Jeg ser ingen fordel... Ja, AGM for forbruk i bobilen, selvfølgelig fordi det tåler mange flere dyputladinger, men det skjer jo sjeldent for et startbatteri. Bakrunnen for å kunne løfte litt på den røde koplingsboksen var for å kunne lese av modellbetegnelse på batteriet (DETA) og Ah. Endret November 11, 2022 av ArnsteinB
540is Skrevet November 11, 2022 Skrevet November 11, 2022 Trikset som kan virke er å klemme ned metallet mens du bender litt med skrujernet. Er det registrert i styreenhet at bilen har AGM batteri bør/må du fortsette med det pga høyere ladespenning. Men det ser ut for at din bil ikke har IBS- intelligent batteri sensor, (sensor på minuskabel) de bilene som ikke har det har så vidt jeg vet bare vanlig batteri- fortsett med det. ArnsteinB reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå