Gå til innhold

E60 - Metallisk klang/ulyd ved igangsetting i R

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Bimmers,

Har en 2003 E60 530d (196000km) der det har oppstått en ulyd det siste året fra mellomaksel/bakaksel. 

Det er spesielt merkbart i parkeringshuset på jobb der det er litt helling og dertil rullemotstand, og når jeg setter bilen i revers for å rygge inn oppstår det alltid en kort metallisk klang/ulyd når bilen begynner å rygge. Lyden er ikke hørbar når man rygger på flatmark.

BMW-verkstedet jeg har brukt tidligere hadde vært borti denne lyden på flere biler tidligere, men hadde ikke klart å lokalisere hvor feilen lå. Så det er tydelig at dette ikke er uvanlig på E60/E61.  Lyden har vært merkbar de siste 15 000km, som regel i parkeringshuset pga ekko.  Hardykobling er nettopp byttet, og bilen ellers er godt fulgt og i bra teknisk stand.

Noen her som har vært borti denne ulyden og vet hvilken spesifikk slitedel som er synderen? 

Skrevet
1 hour ago, thbrekke said:

Hadde en E39 525d med metallisk lyd/klang når vi satt den i revers å det ble påstand. Byttet tilslutt mellomaksel å lyden forsvant.

Ikke akkurat det svaret jeg hadde håpet på da bilen har dokumentert lav kilometer (for å være en E60 med M57) og få eiere. 

Men takk for svar. Er vel fare for at jeg må gjøre det samme på sikt da. 

• 4 months later...
Skrevet

For å oppdatere tråden - byttet mellomaksel, og lyden forsvant bare delvis. Den er fortsatt merkbar ved parkering, men hører ingenting ved motorbrems/manuell giring fra tredje til andre gir og fra første til annet ut av kryss der den iblant lagde lyd tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...