Gå til innhold

E60 - Metallisk klang/ulyd ved igangsetting i R

Werther
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Bimmers,

Har en 2003 E60 530d (196000km) der det har oppstått en ulyd det siste året fra mellomaksel/bakaksel. 

Det er spesielt merkbart i parkeringshuset på jobb der det er litt helling og dertil rullemotstand, og når jeg setter bilen i revers for å rygge inn oppstår det alltid en kort metallisk klang/ulyd når bilen begynner å rygge. Lyden er ikke hørbar når man rygger på flatmark.

BMW-verkstedet jeg har brukt tidligere hadde vært borti denne lyden på flere biler tidligere, men hadde ikke klart å lokalisere hvor feilen lå. Så det er tydelig at dette ikke er uvanlig på E60/E61.  Lyden har vært merkbar de siste 15 000km, som regel i parkeringshuset pga ekko.  Hardykobling er nettopp byttet, og bilen ellers er godt fulgt og i bra teknisk stand.

Noen her som har vært borti denne ulyden og vet hvilken spesifikk slitedel som er synderen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, thbrekke said:

Hadde en E39 525d med metallisk lyd/klang når vi satt den i revers å det ble påstand. Byttet tilslutt mellomaksel å lyden forsvant.

Ikke akkurat det svaret jeg hadde håpet på da bilen har dokumentert lav kilometer (for å være en E60 med M57) og få eiere. 

Men takk for svar. Er vel fare for at jeg må gjøre det samme på sikt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

For å oppdatere tråden - byttet mellomaksel, og lyden forsvant bare delvis. Den er fortsatt merkbar ved parkering, men hører ingenting ved motorbrems/manuell giring fra tredje til andre gir og fra første til annet ut av kryss der den iblant lagde lyd tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...