Megajan Skrevet Desember 18, 2022 Skrevet Desember 18, 2022 Hei alle. Skal bytte ut min 1.6 liter med en m52b22. Det er en 2,2 l bensin. Noen her som hver om styreenheten går over ens med motoren eller må den byttes ut ? Om noen har noen gode råd og tips så setter jeg pris på det 🙂👍🏻
E.C. Skrevet Desember 20, 2022 Skrevet Desember 20, 2022 ECU fra en 4 cyl går ikke på en 6 cyl motor. Hvis dette er noe bilcross så kjøp en standalone ECU som passer motoren. Er heller ikke noe M52B22, du mener sikkert M54B22 om det er en 2,2 L.
Megajan Skrevet Desember 26, 2022 Forfatter Skrevet Desember 26, 2022 Hei. Takk for tilbakemelding. Du har så rett, det er en M54B22 2,2 l. Er veldig gla i denne 1 serien, fri for rust og hel lakkert. Men registerer strammeren har fått det nå. Så vurderer å sette i en sprekere motor med disel diff. For å få en sprekere bil med rå aks. Vurdere også å sette på turbo på 2.2 litern 🙂 Hva tenker du om det ! 😎
E.C. Skrevet Desember 27, 2022 Skrevet Desember 27, 2022 Men er det snakk om å godkjenne dette for veibruk? Jeg hadde satt inn en N52 eller N54/N55 om det er et ønske om turbo. Klart man kan sette inn en motor som tilnærmet gis bort på bruktmarkedet, men det blir nok mer arbeid og kostnader for å få den til å fungere i bilen. Diff med høy utveksling kan sikkert være gøy, men det spørs hvor mye du kjører motorvei. Da bør du kanskje regne ut hva slags turtall du havner på ved vanlig kjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå