Gå til innhold

Pipe lyd fra bmw e60

andreasaunoien
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har nettopp tatt over en bmw e60 520i.

da jeg tok over den så var baklukeknappen ødelagt så jeg byttet den. 
Dagen etter starten jeg den og la merke til en høy pipelyd fra bakenden på bilen. Lyden er ikke veldig lang og kommer med mellom 10 og 2 minutters mellomrom. Kommer bare et pip i gangen. Lyden er mye høyere utafor bilen enn inni.

noen som har noen ide? Kan det ha noe med at jeg byttet baklukeåpneren? Og hva er eventuelt løsningen da?

er forresten også en feilkode på park sensor systemen (pdc). Kan dette også være grunnen??? Pdc module??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger nok litt mer info...  vanskelig over Internett og si hva lyd, hvor den kommer fra osv.   video kanskje.
Ang. PDC systemet så finner du fort ut av problemet, trykk på P- kanppen, gå ut av bilen, kjenn/lytt på alle sensorer, de som virker hører du en tikkelyd fra. Har alle tikkelyd, men knappen ikke blinker så er det en eller flere sensor med mindre tikkelyd enn de andre. Er det ingen tikkelyd og knappen bare blinker så er det PDC modul eller kabelbrudd.
Kabelbrudd på sedan er som oftes i gjennomføringen i bagasjen > ut til fanger.    Dette er ikke fasit, men enkle feilsøke tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mulighet til å filme akkurat nå men lyden kan sikkert beskrives bedre. 

den er veldig høy når man står bak bilen men ganske dempet inni bilen. 
det er et pip cirka hvert 20 sekund, men det varierer. 

er ganske sikker på at det ikke er ledningsbrudd i overgangen fra bagasje til bakluke. Da den ble byttet for en stund siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, andreasaunoien skrev:

den er veldig høy når man står bak bilen men ganske dempet inni bilen. 

Men du sier pipelyden er høy når du står bak bilen, det må jo da være mulig og høre hvor lyden kommer fra?  i hvert fall når bilen står i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...