Gå til innhold

Strømtap

kolbjørnkoll
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har slitt med att e61 530d 2004 har fått dårlig batteri etter å stått noen dager. Kjøpte nytt bosch batteri juni 2020 og allerede første vinteren hvis den sto i noen dager så måtte den ha starthjelp. Skjedde det samme her om dagen,da satte jeg på en ctech lader og igår kveld var jeg på en tur. Alt fungerte fint. Parkerte ca kl 23 og våknet 05.30 og kikket ut. Da så jeg att ene blinklyset sto og småflimret så gikk ut. Da var bilen helt tom for strøm. Fikk ikke låst opp engang med nøkkel. Så kom meg baki og fikk målt spenning på batteri 4 volt. Så tok tok ett batteri og kabler i motorrom og fikk start. Satte på lader,gikk 2 timer og full ladet. Så kjørte jeg en tur og alt virker ok. Gikk ut istad for å hente noe i bil,da hørte jeg en lyd fra under bil/motorrom.. og hørte det kom fra høyre side under lokk til styreenhet . Tok av lokket og der er det ett blått rele som duret no skikkelig. Hørte oxo det var lyd rundt abs pumpe. Så nappet ut rele og satte inn igjen. Ble stille. Hva er det relet til? Er det for abs? Sorry for langt innlegg🙈 lurer litt på om dette er noe som kan ha gjort att den til tider er strømtom.

20221231_094848.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket IBS da?  ..er den gåen så tappes batteriet veldig fort.
Det er vanlig at bilen "summer" lager lyder, bruker strøm etter at bilen er lått av. Det er mye som skjer før den går i sleepmodus.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kolbjørnkoll skrev:

Hei. Jeg har slitt med att e61 530d 2004 har fått dårlig batteri etter å stått noen dager. Kjøpte nytt bosch batteri juni 2020 og allerede første vinteren hvis den sto i noen dager så måtte den ha starthjelp. Skjedde det samme her om dagen,da satte jeg på en ctech lader og igår kveld var jeg på en tur. Alt fungerte fint. Parkerte ca kl 23 og våknet 05.30 og kikket ut. Da så jeg att ene blinklyset sto og småflimret så gikk ut. Da var bilen helt tom for strøm. Fikk ikke låst opp engang med nøkkel. Så kom meg baki og fikk målt spenning på batteri 4 volt. Så tok tok ett batteri og kabler i motorrom og fikk start. Satte på lader,gikk 2 timer og full ladet. Så kjørte jeg en tur og alt virker ok. Gikk ut istad for å hente noe i bil,da hørte jeg en lyd fra under bil/motorrom.. og hørte det kom fra høyre side under lokk til styreenhet . Tok av lokket og der er det ett blått rele som duret no skikkelig. Hørte oxo det var lyd rundt abs pumpe. Så nappet ut rele og satte inn igjen. Ble stille. Hva er det relet til? Er det for abs? Sorry for langt innlegg🙈 lurer litt på om dette er noe som kan ha gjort att den til tider er strømtom.

20221231_094848.jpg

Har ikke sjekket den. Vet att det går ca 16 min før alt går i dvale. Dette var ikke slike lyder. Relet vibrerte når jeg holdt på det,og det kom en durelyd fra under motordeksel førerside. Relet bare sto og jobbet rimelig fort. Ble normalt etter jeg nappet det av å satte det på igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sjekk den. (kommer også opp som feil på diagnose)
Ta diangose da det ligger nok noen feilmeldinger i minnet siden bilen har vært strømtom og blir tom.
Hva relé et går til finner du enkelt i sikringskartet i bilen eller på Internett:
https://fuse-box.info/bmw/bmw-5-series-e60-e61-2003-2010-fuses-and-relay

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...