bmwnorth Skrevet Februar 6, 2023 Share Skrevet Februar 6, 2023 (endret) Hei, Poden sin 2009 320d xDrive har fått feilkoden 4B90. Leste dette ut med Bimmerlink og fikk opp forklaringen Rail pressure monitoring on engine start. Jeg tok ut både sensoren på enden av fuelrailen i front, fant ingenting spon og tok av innsuget for å sjekke mengdereguleringsventilen (hvis det er det den heter?) Legger ved bilder av begge. Jeg ser ikke noe tegn til spon eller slikt. Forrige eier byttet ut hpfp med en brukt BOSCH som var i god stand, samt byttet han tannhjulet til pumpen. Skal sies at bilen nettopp har vært inne for å bytte pakninger etc på en dyse. Var samme dagen jeg kom jeg og flyttet på bilen at den feilkoden kom. Er det noe ellers som kan skape en slik feilkode? Skal senere lese ut trykk på start, tomgang og kjøring. Er det noen som vet hvilke verdier rail trykket, pre-supply trykket osv skal være på? Endret Februar 6, 2023 av bmwnorth Ekstra info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2023 Share Skrevet Februar 6, 2023 Kom feilkoden opp nå, eller har den vært der fra servicen? Merket dere noen feil? Det kan være sensor feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwnorth Skrevet Februar 6, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2023 Den kom opp nå. Har vært borti tidligere at den var vanskelig å starte når varm også, ca 6 månder siden. Er ellers litt treg å starte, harker ikke, men bruker kanskje noen gang litt lang tid. Kan det være internlekkasje i en dyse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2023 Share Skrevet Februar 6, 2023 Absolutt. Du kan til en viss grad se nærmere på inder lekkasje, om du ser på verdier til smooth running controller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwnorth Skrevet Februar 6, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2023 Ok. Tusen takk for hjelp! Kommer tilbake med hva som er/var galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå