mrkzie Skrevet Februar 23, 2023 Share Skrevet Februar 23, 2023 Hei. Er dette ett vanlig problem på 5 serien? Har plutselig ufattelig mye dugg i ene frontlykta mi. Se forskjellen på lyktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 23, 2023 Share Skrevet Februar 23, 2023 Kort sagt, ja Du har mest sannsynlig sprekkdannelser skjult et sted i lykta. Ser du har addaptive xenon, så anbefaler å fjerne lokket til innerste pæren. Den sitter på øvre del av lampen. Da får du god lufting, og mye av duggen forsvinner ganske kjapt. På lang sikt bør glasset byttes ut. Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet Februar 23, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2023 3 minutes ago, ///M-ini95 said: Kort sagt, ja Du har mest sannsynlig sprekkdannelser skjult et sted i lykta. Ser du har addaptive xenon, så anbefaler å fjerne lokket til innerste pæren. Den sitter på øvre del av lampen. Da får du god lufting, og mye av duggen forsvinner ganske kjapt. På lang sikt bør glasset byttes ut. Takk for svar! Har du noe anelse om hva prisen er for og få byttet glasset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 23, 2023 Share Skrevet Februar 23, 2023 14 minutter siden, mrkzie skrev: Takk for svar! Har du noe anelse om hva prisen er for og få byttet glasset? Er et par folk som jeg har sett tilbyr denne tjenesten på F10 gruppen på FB. Jeg fikk byttet ene mitt for to år siden om jeg husker rett. Da kjøpte jeg glasset selv for 12-1300 kroner, og fikk en til å bytte det for rundt samme prisen. Den lampa har holdt tett og fint frem til nå. Må gjøre det samme på motsatt side nå, så kvaliteten på de originale er ikke mye å skryte av. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfd Skrevet Mai 6, 2023 Share Skrevet Mai 6, 2023 On 2/23/2023 at 4:05 PM, ///M-ini95 said: Kort sagt, ja Du har mest sannsynlig sprekkdannelser skjult et sted i lykta. Ser du har addaptive xenon, så anbefaler å fjerne lokket til innerste pæren. Den sitter på øvre del av lampen. Da får du god lufting, og mye av duggen forsvinner ganske kjapt. På lang sikt bør glasset byttes ut. Jeg har samme duggproblem på min 2011 F11. På den ser det ikke ut til at lokket kan fjernes. Noen som vet hvordan man enkelt kan lufte, eller enkelt komme til med en hårføner på denne? EU-kontroll om et par dager🥵 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 6, 2023 Share Skrevet Mai 6, 2023 14 minutter siden, alfd skrev: Jeg har samme duggproblem på min 2011 F11. På den ser det ikke ut til at lokket kan fjernes. Noen som vet hvordan man enkelt kan lufte, eller enkelt komme til med en hårføner på denne? EU-kontroll om et par dager🥵 Ta av luken i innerskjermen, og åpne lokket som dekker for xenonpæren. Du får luftet godt slik, men anbefaler ikke å kjøre slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfd Skrevet Mai 6, 2023 Share Skrevet Mai 6, 2023 17 minutes ago, ///M-ini95 said: Ta av luken i innerskjermen, og åpne lokket som dekker for xenonpæren. Du får luftet godt slik, men anbefaler ikke å kjøre slik. Takk skal du ha! Tenkte jeg skulle la den stå i garasjen og blåse varmluft på den fra utsiden først. Regner med at lykten har en lufteventil ett eller annet sted. Kanskje jeg finner den inni der så jeg får sjekke den også😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 6, 2023 Share Skrevet Mai 6, 2023 1 minutt siden, alfd skrev: Takk skal du ha! Tenkte jeg skulle la den stå i garasjen og blåse varmluft på den fra utsiden først. Regner med at lykten har en lufteventil ett eller annet sted. Kanskje jeg finner den inni der så jeg får sjekke den også😀 Går betraktelig fortere om du har et lokk eller lignende åpent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå