Gå til innhold

Bmw e87 kortslutning

sanderg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kjørte en tur på 1-2 timer og da var bst kabelen glovarm,smeltet seg gjennom plastikken. Men det viser seg at det er en annen kabel som også blir varm, når denne er trukket ut så er det ikke varmgang i noen av de kablene. Spørsmålet er egentlig hva er det denne kabelen leder til, når jeg ser på youtube så er det ikke alle som har denne kabelen. Finner null info om denne kabelen på nettet så litt vanskelig å vite hva den går til.

E87 2006 modell. 

20230313_160552.thumb.jpg.3022b6209cc0f86f914817fa12faf816.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke jeg har noe sånt. Ett annet svar jeg fikk var at den gikk til cas også videre til ecu. Men i tillegg til at bst kabelen smeltet under kjøreturen så gikk pæren på høyre blinklys bak, så veldig svidd ut(pæren). Styrer cas modulen noe med lysene? Kjøpte nettopp denne bilen å dette skjedde på hjemovertur, har også funnet mye vann der pdc modulen sitter, pluss noen kabler som er i en loddestrømpe?

Snapchat-939736201.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kaller loddestrømper er originale klemskjøter, og de to kablene som er tvinnet sammen, grønn og oransje, er canbus.

Vann i hjulbrønnen der PDC-modulen ligger, er et vanlig problem på disse bilene. Som oftest er det lekk pakning i luftekanalen der. Dette kan du fikse enten ved å bytte pakning (da må du løsne bakfangeren), eller bare fuge rundt luftekanalen med silikon, sånn som her: https://www.babybmw.net/threads/get-to-your-pdc-unit-water-issue.22506/page-9

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...