sanderg Skrevet Mars 15, 2023 Share Skrevet Mars 15, 2023 Hei, kjørte en tur på 1-2 timer og da var bst kabelen glovarm,smeltet seg gjennom plastikken. Men det viser seg at det er en annen kabel som også blir varm, når denne er trukket ut så er det ikke varmgang i noen av de kablene. Spørsmålet er egentlig hva er det denne kabelen leder til, når jeg ser på youtube så er det ikke alle som har denne kabelen. Finner null info om denne kabelen på nettet så litt vanskelig å vite hva den går til. E87 2006 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 15, 2023 Share Skrevet Mars 15, 2023 Det virker som den tilhører elektromekanisk servostyring, men det er litt motstridende informasjon. Har du det, elektromekanisk servostyring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanderg Skrevet Mars 15, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2023 Nei jeg tror ikke jeg har noe sånt. Ett annet svar jeg fikk var at den gikk til cas også videre til ecu. Men i tillegg til at bst kabelen smeltet under kjøreturen så gikk pæren på høyre blinklys bak, så veldig svidd ut(pæren). Styrer cas modulen noe med lysene? Kjøpte nettopp denne bilen å dette skjedde på hjemovertur, har også funnet mye vann der pdc modulen sitter, pluss noen kabler som er i en loddestrømpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet Mars 16, 2023 Share Skrevet Mars 16, 2023 (endret) Det du kaller loddestrømper er originale klemskjøter, og de to kablene som er tvinnet sammen, grønn og oransje, er canbus. Vann i hjulbrønnen der PDC-modulen ligger, er et vanlig problem på disse bilene. Som oftest er det lekk pakning i luftekanalen der. Dette kan du fikse enten ved å bytte pakning (da må du løsne bakfangeren), eller bare fuge rundt luftekanalen med silikon, sånn som her: https://www.babybmw.net/threads/get-to-your-pdc-unit-water-issue.22506/page-9 Endret Mars 16, 2023 av Lysken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggi1810 Skrevet Mars 17, 2023 Share Skrevet Mars 17, 2023 Tipper du har en kortslutning et sted. Derav varmgang i diverse kabler. Vann fører jo ofte til kortslutning.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå