Hubu Skrevet Mars 31, 2023 Share Skrevet Mars 31, 2023 (endret) Hei! Jeg har nylig fått denne lyden på min 2L diesel BMW-motor (N47T) - 316D. Jeg vet at det kan være vanskelig å feilsøke, men jeg satser på å i alle fall få noen ideer, kanskje noen er kjent med problematikken? Lyden kommer fra fronten av motoren (der alle remskivene er). Jeg har byttet remskive på veivaksel (på grunn av vibrasjoner), og i dag har jeg byttet strammer på multireim - i håp om at det var synderen. Dynamoskiven ser ut til å være fin, det samme er vannpumpeskiven + AC-remskiven. Det rare er at denne lyden ikke starter når bilen er kald, den skjer først etter å ha kjørt et lite stykke. Link til lyden: Serpentine Belt Tensioner (BMW F30 316D) https://youtube.com/shorts/hhhqJxXT9Ik?feature=share Takker! Endret Mars 31, 2023 av Hubu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 1, 2023 Share Skrevet April 1, 2023 Det er bare en ting å gjøre, og det er å lytte eller ta bort reimen og kjenne på alle lager. Evt skifte reim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hubu Skrevet April 1, 2023 Forfatter Share Skrevet April 1, 2023 Ja, reimen er skiftet, og alle hjula høres og kjennes ut som dem går fint rundt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 1, 2023 Share Skrevet April 1, 2023 Så da gjenstår det å ta av reima, er det lyd da? Hvis ja, er feilen annen plass. Hvis nei, er det fremdeles feil med reima eller reimhjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå