vbl Skrevet April 15, 2023 Share Skrevet April 15, 2023 Hei, har 2 problemer på min E39 520iT 2002-mod., vet ikke om det kan ha sammenheng. For det første så er bilen nå helt død, prøvde med ett nytt fulladet batteri men den var like død. Dette var i høst så nå har bilen stått ute vinteren igjennom. Slik jeg har skjønt det så er denne bilen såpass gammel slik at den ikke må nullstilles ved batteriskifte. Tror det sto i 110Ah men jeg satte i 70Ah for tanken var at denne aldri skulle vinterkjøres. Det andre er nivåreguleringen som henger ned. Har bytta luftbelgene men den detter fortsatt ned. Så lenge den hadde strøm så startet kompressoren så fort jeg låste opp bilen eller bare åpnet en dør når den sto ulåst. Ett bilfirma som restaurerer gamle biler har sett på dette men de innehar ikke kunnskap på slike moderne biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 15, 2023 Share Skrevet April 15, 2023 Har du ikke lys ved girspaken en gang? Om du har automatgir selvsagt? Parklys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vbl Skrevet April 15, 2023 Forfatter Share Skrevet April 15, 2023 Nei, den er helt steindød og det er en manuell. Jeg så på en annen tråd i forhold til jordkabelen så den skal jeg få de til å sjekke. Har heller ikke fått noen lamper som lyser i forhold til feilmeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 15, 2023 Share Skrevet April 15, 2023 Det var spesielt. Da er det bare å begynne å sjekke fra batteriet og utover i ledningsnettet. Mulig sprengladningen er sprengt? Og dermed kuttet strømmen til bilen? Er batteriet OK? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå