Andiman Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 Hei, jeg har en bmw 318d 2007 mod. Jeg lurer bare på hvilken vei armen til sensoren bak til høydejustering av lysene skal være. På dele-bildet viser den at armen skal være bakover. Men på min bil er armen fremover. Så det kan kanskje vært de som hadde bilen før meg som har montert den feil. Eller er det slik den skal være? Men jeg vil jo egt. tro at det er riktig på dele-bildet, altså at armen skal være bakover. Det er nr. 6 på bildet som er sensoren bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 Sensoren som sitter bak på bilen er den til høyre på bildet ditt, kjøreretning er indikert med pilen nede i høyre hjørne på bildet ditt. Sånn sett så er armen mot framsiden av bilen. Lysken reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andiman Skrevet April 16, 2023 Forfatter Share Skrevet April 16, 2023 Ja, det jeg mener er at armen er sånn her som jeg har tegnet på. At armen er på samme side som kontakten skal i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 På luftfjæringa på min E61 er armen samme vei som kontakt. Samme type sensor. Har du noe problem med bilen som er relatert til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andiman Skrevet April 16, 2023 Forfatter Share Skrevet April 16, 2023 Ja, jeg har problemer med at lysene er feil. Noen ganger er de for høye og noen ganger er de greie. Jeg har byttet begge sensorene, både foran og bak. Men jeg lurer på om det kan være at armen på den bak er feil vei. At det kan ha noe å si slik at lysene blir feil. Men jeg monterte det bare på slik som jeg tok det av. Men når jeg ser på dele-tegningen så er jo armen andre veien i forhold til det den var på bilen... Men det kan jo også kanskje virke som noe dårlig kontakt et sted, med tanke på at det er riktig noen ganger også feil andre ganger... Men på din så er armen slik som jeg tegnet på da? At den er fremover mot kontakten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 Ja, men det er venstre side av bilen, til luftfjæring (usikker på om det har noe å si her). Du har vel begge på høyre, så mulig orienteringen kan være feil vei. Du må nesten lese ut data som kommer fra sensorer med diagnoseverktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andiman Skrevet April 16, 2023 Forfatter Share Skrevet April 16, 2023 Begge sensorene er på førersiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå