Gå til innhold

BMW E60 problemer på tomgang

Jensen1995
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en BMW 5-serie E60 2009 Mod. Som har begynt å tulle, helt utav det blå kan den stoppe på tomgang, å da jeg prøver å starte den igjen, starter den i et par sekunder før den ‘’kveles’’.

Men om formodning jeg får kasta den i Drive, å gidd på gass fungerer den som normalt helt til turtallet er lavt igjen, da mister jeg gass respons totalt, å bilen kveles.

Dette var for 3 dager siden, å bilen har stått parkert, nå kjører den normalt, men dette kommer nok til å skje igjen. Har tatt feilsøking uten å komme frem til noe nyttig dette var det meca som gjorde.

I driven kom med en feilmelding i 3 sekunder før den slukka seg igjen ‘’engine fault, reduced power’’

Mitt store spørsmål, har noen av dere noe formening om va dette kan være ? skjønner at det er vanskelig å svare på uten feilkoder, men om noen har hatt dette problemet før, så hjelper det med innspill :)

PS : Denne bilen har ikke DPF da den er fjernet til bytte mot downpipe, for å prøve å løse problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feilkoder for gløding/relè, veivsensor, diesel pumpe i tanken, gass pedal sensor og batteriledning.

Jeg ville slettet alle feilkoder og sett hva som dukker opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Jeg bor i Trondheim og kan bistå mot mer feilsøking, om du vil det. Jeg har ISTA og ICOM. Selvsagt mot en liten sum for min tid.
Dette er ikke reklame, men mer en utstrakt hånd, om du vil det.
Jeg vil uansett fortsette å bidra her, om jeg kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...