Jensen1995 Skrevet April 18, 2023 Share Skrevet April 18, 2023 Hei! Jeg har en BMW 5-serie E60 2009 Mod. Som har begynt å tulle, helt utav det blå kan den stoppe på tomgang, å da jeg prøver å starte den igjen, starter den i et par sekunder før den ‘’kveles’’. Men om formodning jeg får kasta den i Drive, å gidd på gass fungerer den som normalt helt til turtallet er lavt igjen, da mister jeg gass respons totalt, å bilen kveles. Dette var for 3 dager siden, å bilen har stått parkert, nå kjører den normalt, men dette kommer nok til å skje igjen. Har tatt feilsøking uten å komme frem til noe nyttig dette var det meca som gjorde. I driven kom med en feilmelding i 3 sekunder før den slukka seg igjen ‘’engine fault, reduced power’’ Mitt store spørsmål, har noen av dere noe formening om va dette kan være ? skjønner at det er vanskelig å svare på uten feilkoder, men om noen har hatt dette problemet før, så hjelper det med innspill :) PS : Denne bilen har ikke DPF da den er fjernet til bytte mot downpipe, for å prøve å løse problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 18, 2023 Share Skrevet April 18, 2023 Må lese av feilkoder først. Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensen1995 Skrevet April 18, 2023 Forfatter Share Skrevet April 18, 2023 ja riktig, skal få gjort det ila neste timen, legger ut va feilkodene er, kanskje noen sakkyndige kan tyde de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 18, 2023 Share Skrevet April 18, 2023 Flott. Jeg venter her i mellomtiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensen1995 Skrevet April 18, 2023 Forfatter Share Skrevet April 18, 2023 Da har jeg feilsøkt litt her. Diesel fuel electronics 4A6E 4A5E 494A 49FF 3E91 4BDC 4BDA 425D 4680 3F20 GWS: PT-CAN Communication fault GWS: message, Display, Transmission data, LIN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 18, 2023 Share Skrevet April 18, 2023 Litt feilkoder for gløding/relè, veivsensor, diesel pumpe i tanken, gass pedal sensor og batteriledning. Jeg ville slettet alle feilkoder og sett hva som dukker opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensen1995 Skrevet April 18, 2023 Forfatter Share Skrevet April 18, 2023 ja, sletta alle, å kjørte en tur på rundt 10 min, kom tilbake å prøvde igjen, å de aller fleste var der igjen. er det noen av disse du ser som kan ha en relasjon til problemet jeg beskrev ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 18, 2023 Share Skrevet April 18, 2023 Så det var disse som kom tilbake, etter sletting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensen1995 Skrevet April 18, 2023 Forfatter Share Skrevet April 18, 2023 jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 18, 2023 Share Skrevet April 18, 2023 Ja, da må det feilsøkes på en hel del. Spesielt dieselpumpe i tanken og veivsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensen1995 Skrevet April 18, 2023 Forfatter Share Skrevet April 18, 2023 okei, skjønner, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 18, 2023 Share Skrevet April 18, 2023 Det er absolutt mulig at gasspedal sensor også kan resultere i en ikke-start situasjon. Hvor holder du til hen og hvilket feilkodelese instrument har du tilgang på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensen1995 Skrevet April 19, 2023 Forfatter Share Skrevet April 19, 2023 Hei! jeg holder til i trondheim, er litt usikker på merke, men det kan jeg finne ut av! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 19, 2023 Share Skrevet April 19, 2023 Aha. Jeg bor i Trondheim og kan bistå mot mer feilsøking, om du vil det. Jeg har ISTA og ICOM. Selvsagt mot en liten sum for min tid. Dette er ikke reklame, men mer en utstrakt hånd, om du vil det. Jeg vil uansett fortsette å bidra her, om jeg kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensen1995 Skrevet April 19, 2023 Forfatter Share Skrevet April 19, 2023 Det hadde vært suverent! hvor mye tar du sånn ca for en feilsøking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå