Kiseh Skrevet April 19, 2023 Share Skrevet April 19, 2023 (endret) Jeg har en x1(e84) mauell gir.når jeg kjører kommer det en heftig skrapelyd/metallyd/tørt lager lyd/sykt slitte bremser lyd vanskelig og forklare. Men jeg har skiftet og fylt på olje på girkassen og på diffen bak. Skiver og klosser skiftet. Hjullager foran skiftet,bærebruer og stabstag. Lyden kommer ikke så mye under pådrag,men slipper jeg gassen og triller så høres det veldig godt. Har lest meg grønn på om det kan være mellomaksling lager ,hardykobling etc. Bilen rister ikke og er god å kjøre ,men det er denne metall mot metall lyden da som jeg er redd blir "selg-begge-nyrene-dine-dyrt". Har skrudd av dekslene under nå og når jeg dytter mellomakslingen opp eller til siden kan jeg bevege den greit opp å ned ,bort å fram (vet ikke om det skal være sånn) Ære noen som har peiling.? Høres ut som lyden kommer fra under girspaken fram mot førersiden i midten ish. Endret April 19, 2023 av Kiseh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet April 19, 2023 Share Skrevet April 19, 2023 (endret) Leste feil Endret April 19, 2023 av Geir Anders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet April 19, 2023 Share Skrevet April 19, 2023 8 timer siden, Kiseh skrev: Jeg har en x1(e84) mauell gir.når jeg kjører kommer det en heftig skrapelyd/metallyd/tørt lager lyd/sykt slitte bremser lyd vanskelig og forklare. Men jeg har skiftet og fylt på olje på girkassen og på diffen bak. Skiver og klosser skiftet. Hjullager foran skiftet,bærebruer og stabstag. Lyden kommer ikke så mye under pådrag,men slipper jeg gassen og triller så høres det veldig godt. Har lest meg grønn på om det kan være mellomaksling lager ,hardykobling etc. Bilen rister ikke og er god å kjøre ,men det er denne metall mot metall lyden da som jeg er redd blir "selg-begge-nyrene-dine-dyrt". Har skrudd av dekslene under nå og når jeg dytter mellomakslingen opp eller til siden kan jeg bevege den greit opp å ned ,bort å fram (vet ikke om det skal være sånn) Ære noen som har peiling.? Høres ut som lyden kommer fra under girspaken fram mot førersiden i midten ish. Dobbel sjekk olje nivå og type olje på kassen… Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå