Gå til innhold

Bremselys og hovedlys X5 E70

ronnyskretting
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har 2 utfordringer med min BMW X5 E70 som jeg lurte på om noen har vært borti før. Har byttet frontlykta på førerside. Kjøpte helt ny fra koed. Dette er BI xenon med svingfunksjon. Lykta lyser fint, men får opp feilmelding på svingfunksjon. Får heller ikke tatt på langlys, kun blinke. Når dette er sagt så er også svinglysmodulen flyttet over fra den gamle lykta. Kan det være denne modulen er ødelagt eller må den nye lykta kodes?

Spørsmål nr 2 er bremselys. Har feilmelding på høyre bremselys, men dette fungerer som det skal. Derimot bremselys på venstre side fungerer ikke. Har også nylig byttet pære, men ingen forandring. Noen som har vært borti dette?

Setter pris på alle svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det skal egentlig være plug and play når du bruker den gamle AHL modulen, da den alleredet er kodet til VIN. Men noen ganger så må modulen likevel "installeres" via ISTA. Dette er et steg så sant du vet at alt er riktig og ting passer om hverandre.

2. Sjekket at det er strøm i pære sokkelen? irr på kontakt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Reef89 skrev:

1. Det skal egentlig være plug and play når du bruker den gamle AHL modulen, da den alleredet er kodet til VIN. Men noen ganger så må modulen likevel "installeres" via ISTA. Dette er et steg så sant du vet at alt er riktig og ting passer om hverandre.

2. Sjekket at det er strøm i pære sokkelen? irr på kontakt osv.

Fant ut av det med frontlykta. Det var 2 styringsbokser som skulle flyttes over og jeg hadde kun satt over den ene. Den fungerer nå som den skal. Men bremselyset er merkelig. Er helt ny lykt med rene og fine overflater. Har også testet med den gamle originallykta og problemet er det samme. Får opp feilmelding inne i bilen om at bremselys høyre side er defekt. Men det er det ikke. Lyser som den skal. Men venstre side lyser ikke hvor det skal. Er øverste pære som skal lyse, men er pæren under som lyser. Men dette ser man ikke så godt fordi led lysa går på tverrs over her. Men kobler jeg fra lykta og setter den i igjen så lyser den på riktig plass i 5 sekunder før pæra slukkes. Må være en elektrisk feil et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...