Gå til innhold

Bytte ratt i BMW F45 Active Tourer - passer ratt fra M2?

BMW-H
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har forsøkt å søke endel uten direkte å finne svar på spørsmålet mitt. Har og forsøkt Bavaria, men de er naturlig nok stengt i dag - verksted. GS Bildeler er også usikre og kan ikke garantere at det vil passe - kanskje noen har vært borti samme problemstilling eller kjenner til om rattdesignet er likt og at det dermed vil gå.

Det jeg lurer på er om ratt fra M2 - M Sport rattet (blå/rød søm) vil passe problemfritt inn i BMW F45 Active Tourer?

Jeg har i dag M Sport rattet med varme og tenker på tilsvarende ratt. Jeg ser at designet er litt annerledes - splitt designet på M2 rattet, men umiddelbart for meg ser det ut som selve "rattstammen" / selve festet / der en fester rattet til bilen er helt likt.

Setter umåtelig stor pris på den enorme kompetansen som finnes her inne.... for et liv en lever når en kjører BMW! :-)

Opplastede bilder - det første bildet er skjermdump fra et normalt BMW M Sport ratt - det siste er skjermdump fra et BMW M2 ratt (lysere grå uten selve rattdeksler).

Riktig så god helg alle :-) 

unnamed.png

unnamed-2.png

Endret av Bmw-Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt ja, men ser at den kun deler ratt med andre «fremhjulsdrevne» biler, så ble usikker på om det kan være en annen diameter på innfestingen(?)

IMG_7085.thumb.jpeg.f58c5a73da677cb25dd2af12e04c9827.jpeg
Om det viser seg at det passer fysisk (her kan man bare måle), vil derimot elektronikken være lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...