Øyvind L. Skrevet Juni 9, 2023 Share Skrevet Juni 9, 2023 (endret) Skulle ha oppdatert Blåtann software på en kamerat sin F34 320d GT, men får ikke til å laste ned fra https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html Er det hos meg problemet er eller kan noen av dere sjekke om dere kan lastet ned oppdateringer der. Hos meg ser siden slik ut: Endret Juni 9, 2023 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Juni 9, 2023 Share Skrevet Juni 9, 2023 (endret) Jeg har slitt endel selv. Jeg har en 11 mod 3 serie. og for at jeg skal finne oppdateringene til denne så må jeg i connected portalen/my bmw app. Problemet er at bilen ikke er så ny at jeg får registret den i portalen. Samme med kart oppdatering, heldigvis er jeg så oppegående at jeg finner dette selv. Men synes det er helt ubrukelig at de ikke kan støtt biler som ikke har NBT. Jeg har ikke rotet så mye inn på der da jeg ikke har fått tilgang pga at alle mine 3 stk bmw er 2010-2012. så ingen har NBT, Ser heller ikke for meg at det blir NBT på meg i fremtiden. Jeg mener at den oppdaterings siden ble lagt død når MY BMW appen kom. Tidligere så var mulig og søke på chassi nr på bmw.com/update men når de endret appen fra connected til MY BMW ble det kål. Tidligere så kunne jeg koble til iphonen i bilen og jeg fikk den opp i Connected appen. Men med MY BMW så finner den ikke VIN. Så virker ikke der lengere. Endret Juni 10, 2023 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juni 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2023 12 timer siden, Sand1 skrev: Jeg har slitt endel selv. Jeg har en 11 mod 3 serie. og for at jeg skal finne oppdateringene til denne så må jeg i connected portalen/my bmw app. Problemet er at bilen ikke er så ny at jeg får registret den i portalen. Samme med kart oppdatering, heldigvis er jeg så oppegående at jeg finner dette selv. Men synes det er helt ubrukelig at de ikke kan støtt biler som ikke har NBT. Jeg har ikke rotet så mye inn på der da jeg ikke har fått tilgang pga at alle mine 3 stk bmw er 2010-2012. så ingen har NBT, Ser heller ikke for meg at det blir NBT på meg i fremtiden. Jeg mener at den oppdaterings siden ble lagt død når MY BMW appen kom. Tidligere så var mulig og søke på chassi nr på bmw.com/update men når de endret appen fra connected til MY BMW ble det kål. Tidligere så kunne jeg koble til iphonen i bilen og jeg fikk den opp i Connected appen. Men med MY BMW så finner den ikke VIN. Så virker ikke der lengere. Vi er der ja. Åhåy. Da skal jeg se litt rundt. Denne bilen er en 2015 modell med Navigation Professional så denne har vel NTB... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Juni 10, 2023 Share Skrevet Juni 10, 2023 Vi er vist det. jeg har heldigvis CIC prof så jeg vet at jeg skal UPD1008. var en periode slik at den bare sa at den ikke trengte oppdatering og kunne ikke laste ned heller. Men da var det mulig og finne vin som hadde samme utstyr og legge inn. DVS at forventet leve tid er 7år så hva er da poenget med og kjøpe en 5 år gammel bmw? 2012-2018. Etter jeg byttet til iphone 14 pro, så sliter jeg mye mer med at den begynner og spille fra BT men ingen lyd. Må da inn og velge aux for så og gå tilbake på external media og da virker den. Bare utrolig frustrerende at jeg har en en iphone 8 liggende i bilen isteden for. For der er det ikke noe problem. Download Software update via My BMW App The remote software upgrade is also available via My BMW App. Included in the BMW Connected Drive package, My BMW App is application integrating your Apple or Android smartphone with your car. You can use it for multiple functions, like programming destinations before you get into your car, setting the climate control, unlocking your doors, but also downloading a Remote Software upgrade via Wi-Fi. Here’s how to do the software upgrade via My BMW App: Enter the app and find the Remote Software Upgrade menu. Go to Remote Software Upgrade settings and choose the ‘Wi-Fi only’ download. Click on ‘Start download’. When the download is completed connect your phone to your vehicle via Bluetooth and Wi-Fi. In your iDrive settings, check your connections in the ‘Mobile devices’ menu. To establish a Wi-Fi connection click on ‘new device’. Select ‘Internet, apps’. Scan the QR code with your phone. You’ll receive a Wi-Fi token, which you’ll have to accept to establish the connection. With the Wi-Fi connection established, the software upgrade will be uploaded during your journey. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juni 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2023 4 timer siden, Sand1 skrev: Vi er vist det. jeg har heldigvis CIC prof så jeg vet at jeg skal UPD1008. var en periode slik at den bare sa at den ikke trengte oppdatering og kunne ikke laste ned heller. Men da var det mulig og finne vin som hadde samme utstyr og legge inn. DVS at forventet leve tid er 7år så hva er da poenget med og kjøpe en 5 år gammel bmw? 2012-2018. Etter jeg byttet til iphone 14 pro, så sliter jeg mye mer med at den begynner og spille fra BT men ingen lyd. Må da inn og velge aux for så og gå tilbake på external media og da virker den. Bare utrolig frustrerende at jeg har en en iphone 8 liggende i bilen isteden for. For der er det ikke noe problem. Download Software update via My BMW App The remote software upgrade is also available via My BMW App. Included in the BMW Connected Drive package, My BMW App is application integrating your Apple or Android smartphone with your car. You can use it for multiple functions, like programming destinations before you get into your car, setting the climate control, unlocking your doors, but also downloading a Remote Software upgrade via Wi-Fi. Here’s how to do the software upgrade via My BMW App: Enter the app and find the Remote Software Upgrade menu. Go to Remote Software Upgrade settings and choose the ‘Wi-Fi only’ download. Click on ‘Start download’. When the download is completed connect your phone to your vehicle via Bluetooth and Wi-Fi. In your iDrive settings, check your connections in the ‘Mobile devices’ menu. To establish a Wi-Fi connection click on ‘new device’. Select ‘Internet, apps’. Scan the QR code with your phone. You’ll receive a Wi-Fi token, which you’ll have to accept to establish the connection. With the Wi-Fi connection established, the software upgrade will be uploaded during your journey. Skal prøve den fremgangsmåten du har lagt med der. Så for vi se hvordan det går. Han som eier bilen har Android telefon som har Android 11 tror jeg. Plutselig så ville ikke teksten oppdatere seg på skjermen når han byttet sang også etter en stund var det ikke lyd når han spilte via blåtann, men idag er alt som normalt igjen uten at vi har gjort noe. Leste av feilkoder med ISTA for for å se om det lå noen feilkoder, men det gjordet det ikke. Angående CIC proff i E90. Er det UPD1008 som er siste oppdatering til E90? Jeg har denne versjonene hos meg, men når jeg prøver å legge inn UPD1008 så får jeg bare beskjed om at den ikke trenger oppdatering. Problemet mitt er jeg har retrofit proff navi så jeg kan ikke søke opp oppdatering på VIN nr mitt. Da får jeg en fil som er til liten navi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå