BMW7xx Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 God dag, Har en BMW 735i 2004mod. Var ute å kjørte med den plutselig lys på i dashbordet. DSC, bremselys i rødt, ABS, park. Brems og servo. Speedometer etc slutter også å fungere. bilen står til den blir kald og lys forsvinner bortsett fra dsc. Kjører 10-15min og lys kommer tilbake. sjekket batteri var 11.9volt. Ladet det og er nå 12.5V etter kjøring. Lader 14-14.2 volt med bil i gang. Slettet feilkoder men kommer tilbake. Feilkode sier kommunikasjonsfeil. Men også at bilen var lav spenning. Fikk slettet dette men samme problem etter 15min kjøring. tyder det på dynamo som er på vei til å ryke eller et annet problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 Var det ikke noe problemer med dsc sentral som har dårlige loddinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW7xx Skrevet Juni 26, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2023 Usikker, målte at den fikk strøm. Utover det har jeg ikke noe kjennskap til den. tok også batteritest og det er bra stand. alle sikringer var også i orden. vil dårlig lodding i dsc sentralen gi alle de feilene samt speedometer og slikt slutter å virke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 27, 2023 Share Skrevet Juni 27, 2023 Jeg er helt sikker på at DSC/ABS tar i mot all info fra hjul og sender det videre på CAN bus, først og fremst til IKE (instrumentpanelet) Så for meg må det være noe feil med kommunikasjon mellom DSC/ABS og IKE. Nå går jo dette over CAN, så om bussen er nede, skal egentlig mange ting slutte å fungere. Så om du bare har de problemene du nevnt i første innlegg, så mener jeg helt sikkert at problemet isolert sett er med DSC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 27, 2023 Share Skrevet Juni 27, 2023 http://www.meeknet.co.uk/e38/abs/index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW7xx Skrevet Juni 27, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2023 59 minutter siden, Otis skrev: http://www.meeknet.co.uk/e38/abs/index.htm gjelder ikke dette e39? Eller likt på alle? Var ute å testet bilen igjen. Og tok ca 12 minutter før feilkoder kom. Så når bilen er varm. På OBD så var det først et hav av feilkoder men fikk slettet dette. Nå står jeg igjen med ingen kommunikasjon med abs modulen. Dro ut kontakten og inn igjen. Fikk da slettet feilkoden men kom tilbake når jeg kjørte. Har kjørt bilen litt nå og ser ikke noe gale med lading eller batteriet. Må jeg da bytte abs modul eller hele dsc? vedlagt er det bilde av hvordan det nå er i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 28, 2023 Share Skrevet Juni 28, 2023 Jeg søkte opp feil bil, men om man googler e65 så kommer mye av de samme problemene opp for e65. Jeg er ihvertfall svært sikker på defekt abs/dsc modul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå