variator Skrevet Juli 21, 2023 Share Skrevet Juli 21, 2023 Skiftet olje og filter på min 320D E91, 2006. Etter å ha parkert bil så jeg at den var olje under den. Det er kun 10.000 km siden jeg skifta veivhusventilasjon, men tror den jeg brukte var en ganske billig utgave. Det så ut som olja kom fra et sted ganske høyt oppe, og veivhusventilasjon ble den mistenkte synderen. Rart dette kom etter oljeskift? Bilen har gått 280.000, men bruker ikke mer enn en halvliter olje på 10.000 km. Er det veivhusventilasjonen som er synderen, eller kan det være andre ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 21, 2023 Share Skrevet Juli 21, 2023 Fylte du på for mye olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet Juli 21, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2023 Nei, gjorde ikke det heller, fylte i underkant av 5,5l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 21, 2023 Share Skrevet Juli 21, 2023 Kom det plutselig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet Juli 21, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2023 Den gamle olja jeg tappet av var det ikke forbrukt noe av. Jeg skiftet filter og fylte opp med ny olje, dagen etter så jeg det lå olje under bilen, og det hadde blitt borte ca. 1l olje. Sjekka avtappingsplugg og O-ring på filterhuset, dette var i orden. Men det lå en del olje på plastdekselet under bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 21, 2023 Share Skrevet Juli 21, 2023 Og da hadde motor vært i gang i mellomtiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet Juli 21, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2023 Hadde kjørt ca. 1,5 mil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 21, 2023 Share Skrevet Juli 21, 2023 Ok. Jeg antar problemer med en pakning en plass, men mengden tilsier jo at dette burde være svært enkelt å oppdage for deg, med motor i gang. Så. Har du hatt motor i gang med panser åpent og du inspiserer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet Juli 23, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2023 Takk for hjelp! Får få vaska motor og prøvd å lokalisere hvor olja kommer fra. Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå