Gå til innhold

2009 Alpina D3 Wagon 120k km (Pluss en til)


Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å "gå over til fienden" - det blir EL innenfor Ring 2 etter hvert. Pokker vet hvilken, jeg har hatt en Gen1 Fiat e500 og en Abarth - så jeg vurderer en nyere E500 (2021/2022-modell 3+1). Vi trenger ikke bil, men jeg liker å ha en.

Alpinaen er jeg mer enn rimelig godt fornøyd med. Den er i mint condition, og sannsynligvis den eneste av sitt slag i dettalandet (ref. forrige eier, jeg har ikke sjekket selv). Det står en tilsvarende sedan til salgs på Hamar med drøye 170k km på telleren- de priser den til rett under 250. Jeg mener de satt ned prisen 30k da jeg annonserte min til 250.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=306947818

 

I tillegg skal også min 630i - 272hk ut av garasjen. Den er kanskje ikke helt mint, men den er meget fin. Jeg er vel her "billigst på finn" - og det er også den eneste på finn nå, med 3l 272 hk. Jeg slår av 10'000 ved salg via bimmers.no på denne. Alpinaen er fastpris 250k inkl reg.

IMG_6205.jpeg

IMG_6208.jpeg

IMG_6209.jpeg

IMG_6210.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Alt er til salgs om dagen, også denne over - jeg registrerer at en D3 E91 koster helt nede i 15000 Euro i det store utland (165000 km) - så regner jeg på det, og ser at hvis man faktisk har lyst på en slik, så kommer den på 238000 med alle avgifter (toll.no). På Autoscout24 finner jeg jaggu en til 24990 Euro, som har gått nesten 200k km, men så er den fullstendig restaurert og "ny".

Bilen har lagt ute to perioder på finn, annonsen har fått 4600 treff, og sju stykker har sendt meg melding. En ung herremann spurte etter flere bilder av interiøret, jeg sendte og hørte ikke noe mer - så jeg sendte ham en melding og spurte om han var på kjøper'n, eller bare samlet på bilder. Jeg går ut fra at han var bildesamler, for det var ingen respons.

På gata utenfor her på Majorstua, har det stått en blå BMW 320 Touring. Pen bil. Jeg fant glede i å parkere foran eller bak, de gangene det var ledig - og frydet meg over de små forskjellene på min og hans. Jeg gjetter at han ikke frydet seg like mye over sin, da jeg sto ved siden av. Problemet med en Alpina D3, hvis man vil selge, tror jeg er at det tilsynelatende er liten forskjell visuelt mellom disse to, hvis de ikke plasseres inntil hverandre. Joda, kjøreopplevelsen er mere gøyal på D3, men det vet man ikke før man har forsøkt. D3'en er senket, men har større hjul. Den er likevel såpass lav at jeg har tatt fartsdumpene nedover Uranienborgveien i lav fart. Spesielt en av dem, som er bittelitt høyere enn de andre.

Jeg har kjørt bilen ned garasjeheisen på Majorstua, avregistrert den, og henter den ut når gubbene får lyst på noe som durer rundt påsketider. Da skal vi ha biler, motorsager, nye gressklippere - mens vi parkerer snøfreseren - vinterhalvårets eneste motoriserte glede - hvis man ikke bor et sted der det er lov å kjøre snøscooter. Men jeg selger gjerne til lesere av forum fra nå til mars/april - i den grad det finnes interesse. Bilen er, som gamle annonser hevder, i mint condition. Kanskje jeg også har litt å gå på prismessig, dog ikke veldig mye.

I mellomtiden kjører jeg min 630i (som jo også ligger på finn, men det haster veldig lite med salg). Den skal inn på verksted førstkommende fredag for å få fikset kast i bremser. Litt rart, da det er nye skiver på bilen - SnapDrive skal ha 10k for jobben, hvis det er skivene det er kast i. Det plager meg lite i byen med fartsgrense 40, men skulle jeg ha lyst å spise lunsj i Humlebæk en dag, så er det enerverende at det rister i bilen på vei sydover gjennom Skåne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...